Google će primarno koristiti mobilnu verziju

Google počinje da eksperimentiše sa velikim promjenama na pretraživaču. Kompanija je počela sa testiranjem nove “prvo mobilni“ verzije indeksa pretrage, što znači da će prioritet imati mobilni sadržaji u rezultatima pretrage.
Najprije, podsjećanje kako Google Search radi: Google botovi “kruže“ mrežom i pronalaze više od 60 biliona stranica kao i njihove linkove. Google ih zatim kategoriše u ogroman indeks zasnovan na stotinu različitih faktora.
Ovaj indeks, zajedno sa serijom algoritama, je ono što omogućava Googlu da povrati relevantne rezultate pretrage – listu plavih linkova – kada unesete upit u polje za pretragu.
Sa novom nadogradnjom, Google će utvrditi rang listu stranica na osnovu njihovog mobilnog sadržaja.
“Iako će naš indeks pretrage nastaviti da bude jedan indeks sajtova i aplikacija, naši algoritmi će vremenom primarno koristiti mobilnu verziju sadržaja sajta, kako bi svrstali stranice sa tog sajta, kako bi razumjeli strukturirane podatke, i pokazali isječke tih stranica u našim rezultatima“, napisao je proizvodni menadžer u Googlu, Doantam Phan.
Sa ovom promjenom, sajtovi koji nemaju funkcionalne mobilne verzije će vjerovatno nestati i pojaviti se skroz na dnu pronađenih rezultata pretrage. Googlova poruka je jasna: vrijeme je da se adaptirate na mobilnu verziju.
Rezultati pretrage će postati bolji, što je dobra vijest jer većina pretraga se danas vrši uglavnom preko mobilnih telefona.