GIF slavi 30. rođendan, konačno ga prihvatio i Facebook
Pojavio se prije tri desetljeća i sve do danas je bio i ostao jedan od apsolutno najpopularnijih formata kada je u pitanju grafika na internetu. GIF (Graphic Interchange Format) predstavila je kompanija CompuServe koja je upravo ovim formatom zamijenila dotadašnji RLE, u inicijalnoj inačici nazvan je 87a.
Dvije godine nakon “rođenja”, dakle 1989 godine CompuServe je na tržište plasirao novu, poboljšanu verziju nazvanu 89a, koja je u odnosu na originalnu imala mogućnost koja je na kraju proslavila GIF, jer se sastojala od animiranih “frameova”.
Punih trideset godina GIF je zadržao svoj pomalo kultni status, upravo zahvaljujući mogućnosti “pokretnih slika”, odnosno kako su ga mnogi tretirali “nije fotografija, nije video, a opet je oboje”. I danas je GIF veoma popularan, u posljednjih nekoliko godina je, slobodno se može reći, vratio stari sjaj i zagospodario webom u obliku kratkih, animiranih datoteka koje se koriste uglavnom za zabavu.
Na trideseti rođendan GIF je dobio jedan sasvim poseban poklon, jer ga je tek sada, vjerovali ili ne, Facebook kao najpopularnija društvena mreža konačno prihvatio! Jer, tek sada je moguće koristiti animirane GIF-ove izravno u komentarima na Facebooku.
Možda vam ovo zvuči nevjerovatno, no istina je da Facebook do sada nije imao mogućnost korištenja GIF-ova. Osim, naravno, unutar Messengera, a upravo je popularnost GIF-ova u nativnoj Facebook aplikaciji za razmjenu poruka rezultirala implementacijom GIF-a i na Facebook.
Prošle godine je, naime, objavio je Facebook, unutar Messengera razmijenjeno nevjerovatnih 13 milijardi GIF datoteka, što bi značilo da je svake minute poslano oko 25 hiljada animiranih datoteka. Dan s najviše poslanih GIF-ova u istoriji Messengera je prvi dan ove godine, 1. januar 2017., kada je poslano 400 miliona GIF-ova. Sve to “natjeralo” je Facebook da 30. rođendan ovog formata proslavi svojevrsnom dobrodošlicom.