nije baš malo
S koliko prodatih dresova bi PSG isplatio dovođenje Messija
Bitno je razumjeti na koji način funkcioniraju prodaja dresova i ugovori koje sportski klubovi imaju s proizvođačima opreme
Vijest da je PSG u samo sedam minuta prodao oko 150.000 Messijevih dresova svjedoči o tome da je transfer argentinskog napadača prouzročio jednu od najvećih pompi u istoriji nogometa.
Jedan dio navijača odmah je zaključio kako će PSG samo prodajom dresova isplatiti ono što je uložio u Messija, ali prema The Telegraphu, to je sasvim pogrešan rezon.
Podsjetimo, Messi je u Pariz stigao kao slobodan igrač te za njega nije morala biti plaćena odšteta, ali mu je francuski velikan dao ogroman ugovor. Prema njemu će Messi, prije poreza, u jednoj godini dobiti oko 63 miliona eura s tim da ima opciju da ugovor produži za još jednu godinu.
Bitno je razumjeti na koji način funkcioniraju prodaja dresova i ugovori koje sportski klubovi imaju s proizvođačima opreme.
Ustvari se ne radi o pravim sponzorskim ugovorima, već se dogovara saradnja oko prava na licencu određenog branda/kluba. Klubovi stoga sami moraju zaposliti stručnjake koji će proizvoditi i prodavati dresove. Zbog načela poslovne tajne ne zna se koji postotak od svakog prodanog dresa odlazi PSG-u, ali L'Equipe je prije par dana objavio kako se radi o iznosu od oko 10%.
Dres PSG-a u prosjeku košta 110 eura. Prema tome je u prvih sedam minuta prodano Messijevih dresova u vrijednosti od 16.5 miliona eura. Međutim, PSG-u je od toga pripalo tek malo više od 1.5 miliona eura.
Takvom računicom može se doći do zaključka da bi PSG morao prodati čak šest miliona i 300.000 dresova. Za usporedbu, PSG je u čitavoj prošloj sezoni prodao malo manje od milion dresova.