Zaposleni u Googleu šalju djecu u škole u kojima nema novih tehnologija
Ko bi pomislio da tehnološki magnati, najveći IT-jevci, i briljantni umovi Silikonske doline ne šalju svoju djecu u najsavremenije škole, već u one u kojima nema pametnih telefona, niti bilo kojih drugih ekrana.
U srcu Silikonske doline postoji škola Waldorf School of the Peninsula u koju zaposleni kompanija kao što su Google, Apple, Yahoo šalju svoju djecu. U njoj nema savremenih tehnoloških pomagala, već upravo suprotno, učitelji preferiraju iskustveni pristup učenju. Pedagogija škole naglašava ulogu mašte u učenju i uzima holistički pristup koji integriše intelektualni, praktični i kreativni razvoj učenika.
Činjenica da roditelji koji rade za najsnažnije tehnološke kompanije dovode u pitanje vrijednost računara u edukaciji, nameće pitanje – da li je futuristički san o visokotehnološkim učionicama zaista u najboljem interesu novih generacija?
Globalni izvještaj OECD-a kaže da oni obrazovni sistemi koji su mnogo uložili u kompjutersku opremu “nisu doživjeli nikakvo posebno poboljšanje” u rezultatima PISA testova iz čitanja, matematike i nauke. Najbolji obrazovni sistemi, poput onih u istočnoj Aziji, bili su vrlo oprezni u vezi s upotrebom tehnologije u svojim učionicama, navodi se u izvještaju. Učenici koji koriste računare vrlo često, postižu lošije rezultate od onih koji ih upotrebljavaju umjereno, prenosi Guardian. Udruženja valdorfskih škola Sjeverne Amerike objašnjava da njihov pristup koristi s vremenom testirane istine o tome kako djeca najbolje uče.
Jedan od razloga zbog kojih roditelji koji rade u digitalnoj industriji za svoje dijete biraju školu s niskim ili nikakvim udjelom tehnologije je taj što takve škole djecu uče vještinama inovativnog razmišljanja kakve mnogi poslodavci zahtijevaju. Učenicima koji su odrasli na tehnologiji često manjka sposobnost šireg razmišljanja i rješavanja problema.
I zaista, kada treba da se prisjetite svojih školskih dana, pa i 50 godina kasnije, čega se sjećate? Razrednih izleta, učitelja i nastavnika, njihovih karakterističnih priča, eksperimenata, lekcija ispričanih na drugačiji način…
Cilj škola je postupna integracija elektronskih uređaja u razvitku djeteta, a učenicima se dopušta da gledaju TV kada navrše 12 godina, i to samo dokumentarne filmove koje su prethodno odobrili roditelji. Internet je potpuno zabranjen do 16 godina – kod kuće i u školi, a računari se mogu koristiti samo kao dio obuke kod djece starije od 14 godina.