Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Ova mala rupa može vam spasiti život u avionu

avion

Vjerovatno ste primijetili, dok ste putovali avionom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja.

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg – od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenosi Daily Mail.

Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, pritisak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je pritisak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između pritiska u kabini i vanjskog pritiska, prozori na avionima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.

Zašto su prozori na avionu okrugli, a ne četvrtasti?

I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni zrakoplov izrađen 1952. godine imao  je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.