zagađenje u new delhiju
Otrovna dimna izmaglica nadvija se nad grad u kojem živi 20 miliona ljudi
Posljednjih dana indeks kvaliteta zraka u prijestolnici od 20 miliona ljudi, gdje malo ko koristi prečišćivače zraka ili nosi maske kako bi se zaštitio, porastao je iznad 350 na skali od 500, blizu “veoma loših” nivoa, sudeći po mjerenju nadzorne agencije SAFAR
Dimna izmaglica nadvija se nad sjevernim ravnicama Indije i njenom prijestolnicom New Delhijem svake godine kako nastupa zima, izazivajući strah za zdravlje miliona ljudi dok vlasti nalažu popravke koje malo doprinose razbistravanju zraka.
Posljednjih dana indeks kvaliteta zraka u prijestolnici od 20 miliona ljudi, gdje malo ko koristi prečišćivače zraka ili nosi maske kako bi se zaštitio, porastao je iznad 350 na skali od 500, blizu “veoma loših” nivoa, sudeći po mjerenju nadzorne agencije SAFAR.
Sve iznad 60 smatra se nezdravim.
Indeks mjeri nivoe PM2,5 čestica u zraku koje se mogu prenijeti duboko u pluća, uzrokujući smrtonosne bolesti među kojima su rak i srčani problemi.
Kišna sezona obično završava u septembru i dolazi u oktobru, a kvalitet zraka počinje da se pogoršava kako niže temperature i slabljenje vjetra duže zadržavaju zagađivače u atmosferi.
Zagađenje se pogoršava u novembru, zahvaljujući paljenju strništa u državama Pendžab i Harjana, dijelu poljoprivrednog pojasa koji se graniči s New Delhijem.
Poljoprivrednici u državama koje gaje žitarice od kojih se proizodi kruh na čelu su napora na usvajanju mehanizirane poljoprivrede i sve češće koriste kombajne za unošenje usjeva riže.
Za razliku od ručne žetve, mašine, međutim, ostavljaju strnište i slamu na polju.
Poljoprivrednici, sa samo kratkim vremenskim okvirom da pripreme polja za zimske usjeve, spaljuju strnište i slamu, stvarajući čađavi dim koji se širi sa zemlje i čini otprilike četvrtinu zagađenja zraka u sjevernoj Indiji, tvrde stručnjaci.
New Delhi stvara veliki dio vlastitog zagađenja, tako da stvari ne idu nabolje ni u decembru, kada je spaljivanje strništa uglavnom završeno.
Skoro 10 miliona vozila glavnog grada, više od ostala tri velika grada Mumbaija, Čenaija i Kalkute zajedno, izbacuje izduvne gasove, dok industrijske emisije, prašina sa gradilišta i dim iz požara u domaćinstvu doprinose mutnoj mješavini.
Grad koji se brzo širi gubi nekoliko dijelova šume koja proizvodi kisik oko sebe, a nelegalni rudari eksploatišu niz obližnjih brda kako bi snabdijeli građevinsku industriju šljunkom i uklanjaju prirodnu barijeru prašini iz pustinje Thar.
Kada smog postane previše gust, vlasti zabranjuju građevinske radove i zatvaraju škole kako bi zaštitile djecu, ali priznaju da jednostavno nemaju resursa da efikasno suzbiju nelegalnu industriju i provode pravila o emisijama štetnih gasova.
Vrhovni sud je zamjerio zvaničnicima što nisu očistili zrak i zatražio je od vlade Delhija, susjednih država i saveznih vlasti da rade zajedno na poboljšanju zraka.
Bharatiya Janata Partija premijera Narendre Modija ne upravlja Delhijem – njime upravlja opoziciona stranka Aam Aadmi – i među njima postoji slaba saradnja.
Priroda je ta koja donosi neka poboljšanja s toplijim vremenom, čime se završavaju atmosferski uslovi koji zadržavaju smog prije povratka kiša u junu, prenosi Reuters.