Briljantna reakcija
Ko je pilot Damir Jusupov, heroj koji je spasio 233 života
Čudnovati plan da se letjelica pokuša spustiti ‘stomakom’ na veliko polje kukuruza, na kojem nije bilo nikakvih objekata, na kraju je polučio željeni rezultat, spas za 226 putnika i članove posade
Bile su u pitanju sekunde, kada su dva pilota uspjela oštećeni Airbus spustiti u polje kukuruza u blizini Moskve, nakon što je udar jata ptica onesposobio njegove motore, u podvigu koji se stavlja u rang sa herojstvom iz 2009. godine, kada je pilot spustio avion u njujoršku rijeku Hudson, piše Al Jazeera Balkans.
Iako šanse nisu bile na njegovoj strani, kapetan Damir Jusupov i prvi oficir Georgi Murzin uspeli su avion Airbus 321 kompanije Ural Airlines spustiti na zemlju brzo nakon polijetanja s aerodroma Žukvski, jugoistočno od Moskve. Udar u jato ptica onesposobio je oba motora i bacio posadu u borbu na život ili smrt.
Čudnovati plan da se letjelica pokuša spustiti ‘stomakom’ na veliko polje kukuruza, na kojem nije bilo nikakvih objekata, na kraju je polučio željeni rezultat, spas za 226 putnika i članove posade.
Izbačen iz škole letenja
Russia Today objavio je detalje o heroju dana, Damiru Jusupovu, 41-godišnjem pilotu porijeklom iz Sibira, koji, kako se navodi, nije imao tipičnu letačku karijeru sa desecima hiljada sati iskustva. Imao ih je samo tri hiljade, dvostruko manje od minimuma potrebnog da bi se postalo prvim čovjekom aviona.
No, to se u trenucima životno važnih odluka pokazalo kao potpuno nevažno.
Kada je bio tinejdžer, Jusupov je izbačen iz škole letenja iz zdravstvenih razloga, te se posvetio učenju prava. No, nije se želio odreći snova o letenju, pa se kasnije prekvalificirao i završio školu. Njegove kolege opisuju ga mirnim, skromnim i profesionalnim, što su kvaliteti koji su mu u trenucima kada je razmišljao kako da spasi preko 200 života, bili dodatno oružje.
Jusupov je na konferenciji na medije rekao da je na početku krize razmišljao da okrene avion i vrati ga na aerodrom s kojeg je i poletio, no, da je, kada je vidio da je i drugi motor prestao raditi, znao je da je udar o tlo neizbježan.
Posada je odlučila da pokuša sletjeti na polje, i to bez izvlačenja točkova, što bi, kako su smatrali, moglo pogoršati ionako lošu situaciju.
„Nastojao sam avion prizemljiti nježno, kako bi avion dotakao zemlju sa minimalnom vertikalnom brzinom“, rekao je.
„Ne osjećam se kao heroj, jer sam samo uradio ono što sam trebao kako bih sačuvao avion i živote putnika i članova posade“, dodao je.
Kopilot Damira Jusupova, 23-godišnji Georgi Murzin, dobio je licencu prije samo dvije godine. Završio je Fakultet civilne avijacije u Sankt Petersburgu 2017. godine, a sljedeće godine ga je angažovao Ural Airlines.
Profesija na koju su Rusi ponosni
Onaj mladi pilot prikupio je samo 600 sati letenja kada se našao u situaciji s kojom se ne želi suočiti niti jedan pilot.
„Skidam kapu pilotima i svima koji čine posadu, jer je ovo bilo prizemljenje iz uputstava o vanrednoj situaciji“, rekao je za Russia Today ekspert za avijaciju Julian Bray.
Piloti su „reagovali briljantno jer su bili prilično nisko kada se desio udar u jato ptica, te je snaga motora gotovo u potpunosti opala“, kaže david Learmont, urednik u magazinu Flightglobal.
„Rusija ima historiju sa jako dobrim pilotima. To je profesija na koju su Rusi jako ponosni“, dodao je.
Ruski mediji također su odali priznanje dvojici pilota i njhovim saradnicima. Pohvalio ih je i Kremlj, dok je Dmitrij Peskov, glasnogovornik predsjednika Vladimira Putina, obećao da će ih nagraditi čim se okončaju formalnosti.
Događaj iz Rusije podsjetio je na dramu iz 2009., godine, kada je avion US Airways udario jato guski, izgubio snagu u svim motorima, te primorao pilota – heroja Chelseyja Sullenbergera da sleti na zaleđenu rijeku Hudson.
Sullenbergera je tadašnji američki predsjednik George W. Bush nagradio za spašavanje života 155 putnika.