Izgleda da ono što smo znali o evoluciji dinosaurusa nije istina

t rex

Tyrannosaurus rex i njegovi najbliži srodnici će izgleda biti smješteni na potpuno drugo mjesto u “porodičnom stablu” dinosaurusa, nakon nove studije naučnika sa Cambridgea.

Kako prenosi AP, računarske simulacije i dublja analiza dosad pronađenih fosilnih ostataka ukazuje na to da su dosadašnje teorije o razvoju dinosaurusa i daljoj evoluciji bilo potpuno pogrešno postavljene i da je sasvim moguće da je porijeklo dinosaurusa i vremenski i geografski nešto drugačije.

Studija objavljena u naučnom žurnalu “Nature” navodi da “novi sistem” ima mnogo više smisla od starog koji je postavljen prije više od jednog vijeka i koji je razvrstao dinosauruse po obliku i građi kukova.

“Ako su autori u pravu, ovo okreće naopačke naše dosadašnje shvatanje evolucije dinosarusa”, kažu paleontolozi.

Dinosaurusi su prema dosadašnjoj klasifikaciji podijeljeni na dvije grupe – ornitikija (kukovi nalik ptičjim) i sauriskija (kukovi nalik reptilskim).

Od “poznatijih” dinosaurusa, u prvu grupu spadaju stegosauri, a u drugu brontosauri. Teropodi, grupa u koju spada i čuveni T-Rex, smještena je u drugu grupu iako se vjeruje da od njih vode porijeklo današnje ptice.

Međutim, oni sada predstavljaju novu granu grupe u kojoj se sada nalaze stegoasuri.

“To znači da su životinje današnjice, za koje smo oduvijek smatrali da su veoma bliske, mnogo dalje po poreklu”, kaže profesor Kristi Curry Rogers iz Minnesote.

Kako navode naučnici, obrada podataka je pokazala da su se dinosaurusi pojavili na Zemlji prije 247 miliona godina, što je deset miliona godina ranije od prihvaćene teorije.

Takođe, geografski stvari stoje mnogo drugačije, opšteprihvaćena teorija govori da je rani predak dinosaurusa prvi put viđen u Tanzaniji, na istoku Afrike, a nova ukazuje na mnogo sjevernije porijeklo – dinosaurusi potiču iz Škotske.

Naravno, sa novom teorijom se ne slažu svi i neki smatraju da je “slaba” i da ostavlja previše otvorenih pitanja.