hrvatski reditelj
Ogresta: Kinematografija u BiH logistički je nesređena, ali filmovi su izvrsni
Govoreći o kinematografiji u doba pandemije koronavirusa kaže kako se ona još uvijek ne vraća u normalno stanje nigdje u svijetu, pa tako ni na Balkanu
Hrvatski reditelj Zrinko Ogresta rekao je u razgovoru za Fenu kako je kinematografija u Bosni i Hercegovini, ali i u drugim zemljama regije logistički nesređena, ali ipak se snimaju relevantni i izvrsni filmovi.
– Nedavno smo imali priliku vidjeti izuzetan film kolegice Jasmile Žbanić ‘Quo Vadis, Aida?’ koji je označio bh. kinematografiju zadnjih godina. U Hrvatskoj je također bilo nekoliko filmova koji su imali velike odjeke u Europi i svijetu. U Srbiji također – smatra redatelj navodeći kako se kinematografije s ovih prostora ne moraju brinuti za stvaralačke probleme.
– Logistički problemi, s druge strane, oduvijek postoje, ali nekako se svi s time nosimo – smatra Ogresta.
Govoreći o kinematografiji u doba pandemije koronavirusa kaže kako se ona još uvijek ne vraća u normalno stanje nigdje u svijetu, pa tako ni na Balkanu.
– Inače sam jako zabrinut ovom situacijom. Ne samo zbog kinematografije, ona je u tom kontekstu možda i najmanje važna, nego mi se čini da živimo u jednom potpuno suludom svijetu i vrlo zabrinjavajućem, pa čak i opasnom – kaže Ogresta, podsjetivši kako današnje vrijeme svi nazivaju “novim normalnim”.
– Smatram da sam taj naziv sugerira jedno ludilo, jer priča o vremenu koje ni po čemu nije normalno, prema tome, ne može ga se zvati normalnim kada je sve nenormalno – dodao je redatelj navodeći da ga osobito zabrinjava, kao čovjeka, humanistu i umjetnika, ogromna podijeljenost među ljudima što nikada nikomu nije donijelo ništa dobro.
Ogresta je ove godine objavio film “Plavi cvijet”, koji je prikazan i na 15. Mostar film festivalu gdje su dvije glumice iz filma osvojile festivalsko ‘Stablo ljubavi’ za najbolju žensku sporednu ulogu i najbolju debitanticu.
U razgovoru za Fenu kazao je kako bi se svi na neki način trebali moći prepoznati u tom filmu, osobito ženski dio publike s obzirom na to da je riječ o filmu koji se na suptilan način bavi sudbinama tri generacije jedne obitelji, bake, kćerke i unuke.
– Riječ je o suvremenom filmu koji je oduševio mnoge jer živimo u vremenu kada proživljavamo opće globalne teme odnosno probleme poput pandemije, klimatskih promjena i migracija. U tom kontekstu učinilo mi se da zaboravljamo ono temeljno, svoju obitelj i svoje probleme koji nas određuju kao osobe – dodao je.
Mišljenja je da svaki muškarac ima svoju žensku stranu, samo je treba pustiti da se otkrije i razigra. Navodi i kako emocije nikada ne treba skrivati.
Hrvatski redatelj najavio je i novi film na kojemu trenutno radi, a koji je prošao nekoliko faza natječaja u Hrvatskom audiovizualnom centru.
– Prvi put mi se događa da sam jedan film upravo završio, a već krećem raditi drugi. Za razliku od nekoliko mojih prethodnih filmova koji su se bavili ženama, ovaj će se baviti muškarcima – otkrio je.
Zrinko Ogresta hrvatski je scenarist i filmski redatelj, doktor umjetnosti i redoviti profesor filmske režije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti te član Europske filmske akademije sa sjedištem u Berlinu.
Autor je cjelovečernjih igranih filmova intimističko-psihološke orijentacije koji su prikazivani i nagrađivani na uglednim međunarodnim i regionalnim festivalima. Osobito se ističu nominacija za Europsku filmsku nagradu u kategoriji debitantskog filma za film “Krhotine”, najuglednija svjetska televizijska nagrada Prix Italia za film “Isprani”, Srebrni kristalni globus na festivalu u Karlovym Varyma za film “Tu” i posebno priznanje na Berlinaleu za film “S one strane”.