je li ovo pedofilija?
Netflixov film s 11-godišnjom muslimankom u centru radnje izazvao bijes javnosti
“Ovo je odvratno. Maloljetnice ne bi trebale biti ovako seksualizirane. A činjenica da se radi o crnoj djevojčici čini stvar još gorom”
Američka kompanija za online streaming filmova i serija, Netflix, izazvala je veliki skandal promotivnim plakatom i trailerom za francuski film “Cuties” (franc. Mignonnes).
Glavni lik ovog igranog filma, koji je dobio nagradu na Filmskom festivalu Sundance, 11-godišnja je djevojčica Amy senegalskog porijekla i muslimanske vjere. Zaplet filma vrti se oko dječje plesne grupe koju Amy otkrije i kojoj se pridružuje, a što izaziva osudu i zabranu njene tradicionalne porodice.
No, pravi skandal izazvali su plakat i opis filma na Netflixu, gdje bi se trebao početi prikazivati idući mjesec – ako dotad ne bude otkazan.
“Amy (11) postane fascinirana s plesnom grupom koja se bavi twerkanjem. Nadajući se da će im se pridružiti, ona počinje istraživati svoju ženstvenost, prkoseći tradiciji svoje porodice”, stoji u opisu filma koji je u međuvremenu uklonjen.
A, originalni plakat, koji je u međuvremenu također uklonjen, prikazivao je djevojčice iz filma u oskudnoj, provokativnoj odjeći i istim takvim plesnim pozama, očito povezanim s twerkingom – plesnom tehnikom koja se pretežno sastoji u trešnji stražnjicom i kukovima.
Društvene mreže, pogotovo Twitter, uskoro su bile preplavljene osudama Netflixa zbog filma i, još više, načina na koji ga promoviraju.
“Ovo je odvratno. Maloljetnice ne bi trebale biti ovako seksualizirane. A činjenica da se radi o crnoj djevojčici čini stvar još gorom”, samo je jedan od stotina negativnih kokentara na Twitteru.
Netflix WTF IS THIS pic.twitter.com/v4FjZkH7K5
— koko (@littlewarior9) August 19, 2020
“Netflix ima film Cuties o 11-godišnjakinjama koje twerkaju u grupi. Neki tvrde da je film komentar današnjeg seksualiziranja djece, no ovo je poster za film. Uzmite u obzir da glavna glumica ima 11 godina, u filmu i u stvarnosti”, kazao je Matt Walsh, novinar konzervativnog portala Daily Wire.
Republikanska kandidatkinja za Kongres Irene Armendariz-Jackson komentirala je kako joj je “muka od toga da Netflix koristi svoju globalnu platformu kako bi zaobišao zakone o dječjoj pornografiji emitirajući Cuties, film o 11-godišnjakinjama koje twerkaju do slave”.
Peticija da se film ukloni
U međuvremenu je i na stranici Change.org pokrenuta peticija da se otkaže prikazivanje spornog filma na Netflixu. No, iz teksta peticije, kao i iz nekih komentara na društvenim mrežama, očigledno je da barem nekim kritičarima nije jasno da se radi o igranom, a ne dokumentarnom filmu.
“Ovaj film/emisija je odvratan jer seksualizira JEDANAESTOGODIŠNJAKINJU na zadovoljstvo pedofilskih gledatelja i isto tako negativno utiče na našu djecu. Nema potrebe za takvim sadržajem u toj dobnoj grupi, pogotovo kad su trgovina ženama i djecom za seks i pedofilija tako rašireni! Nema isprike, ovo je opasan sadržaj”, stoji u tekstu peticije.
Netflix se u četvrtak, pod pritiskom bijesnih reakcija, ispričao i dao do znanja da je uklonio skandalozni opis i plakat.
“Duboko nam je žao zbog neprikladnih umjetničkih djela koja smo koristili za Cuties. To nije bilo u redu, kao ni naš prikaz filma koji je premijerno prikazan na festivalu u Sundanceu. Ažurirali smo slike i opis”, objavio je streaming-gigant na svojoj Twitter stranici.
We're deeply sorry for the inappropriate artwork that we used for Mignonnes/Cuties. It was not OK, nor was it representative of this French film which won an award at Sundance. We’ve now updated the pictures and description.
— Netflix (@netflix) August 20, 2020
Međutim, objašnjenje poante i motivacije iza filma koji je ponudila rediteljica Maimouna Doucoure dijametralno je suprotno od načina na koji su ga kritičari shvatili – ali i od načina na koji ga je Netflix promovisao.
U intervjuu za CineEuropa Doucoure je otkrila da se odlučila na snimanje filma ove tematike jer je bila šokirana kad je sama vidjela grupu djevojčica, starih oko 11 godina, kako plešu na senzualan način u oskudnoj odjeći.
“Vidjela sam da su neke vrlo mlade djevojčice imale više od 400.000 pratitelja na društvenim mrežama i pokušala sam shvatiti zašto. Nije bilo posebnog razloga osim činjenice da su objavljivale seksi ili barem golišave slike, to im je donijelo ovu ‘slavu'”, rekla je rediteljica, i sama dijete senegalskih imigranata, u intervjuu.
“Danas, što je žena više seksi i objektificirana, to više ima vrijednosti u očima društvenih mreža. A kad imate 11 godina, ne razumijete zaista ove mehanizme, ali želite ih imitirati, raditi istu stvar kao druge kako biste dobili isti rezultat. Mislim da je važno da kritično da razgovaramo o tome, da imamo raspravu na tu temu”, zaključila je Doucouré.
Kritičari su također nahvalili film zbog vještog baratanja ovom osjetljivom temom, a na čuvenom festivalu Sundance je dobio nagradu “World cinema dramatic directing”.
Pomalo je ironično da konzervativci, koji inače s pravom upozoravaju na takozvanu “cancel-kulturu” cenzurišu i izopćavanja umjetnika, naučnika, autora i drugih javnih ličnosti, sada traže otkazivanje prikazivanja ovog filma.
Novinarka portala Mic Kara Weisenstein zaključuje kako je tragično da Cuties pokušava “shvatiti i demontirati toksične zamke ženstvenosti koje društvo nameće mladim djevojčicama”, a u isto vrijeme “neuki kritičari predstavljaju film kao dio problema, a ne napredak u ukazivanju na problem”.
A možda je najbolji komentar na čitavu ovu dramu dala novinarka portala Daily Dot, Gavia Baker-Whitelaw, također na Twitteru:
“Netflix je zaista zeznuo ovdje. Sudeći prema recenzijama, Cuties/Mingonnes je *kritičan* prema seksualizaciji mladih djevojčica, ali način na koji ga je Netflix promovisao je… obrnut. Nije bilo kontraverze kad je ovaj film prikazan festivalskim publikama, ali sad je centar online kontraverzi s desecima hiljada ljudi koji potpisuju peticiju koja tvrdi da film promoviše pedofiliju. Sve zbog načina na koji je Netflix napravio poster.”
Netflix rly messed up here.
Judging by reviews, Cuties/Mignonnes is *critical* toward the sexualization of young girls, but the way Netflix marketed it is… the opposite. https://t.co/TaacOxA3F9
— Gavia Baker-Whitelaw (@Hello_Tailor) August 20, 2020