Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Pušačka nostalgija: Od ovog je umirala Jugoslavija

cigarete drava

Ronhill, “legendarni” brend cigareta kojim se svaki treći Hrvat trovao 37 godina, odlazi u hisotriju, a oni koji će ubuduće uživati u ovoj cigareti, kupovat će ga pod novim imenom – Dunhill.

Kao što je to bio slučaj s još nekim brendovima i ovaj ćemo ubuduće pronalaziti samo na nostalgičnim pušačkim listama kao što je ova.

Kako bi se oprostili od ovog brenda, odlučili smo sastaviti listu nekih davno zaboravljenih brendova, ali i starih ambalaža cigareta koje i danas postoje.

A bila su to uistinu neka druga vremena. Svaka kutija nije imala upozorenje, s omota vas nisu terorizirale fotografije crnih pluća i zubiju, trgovci su cigarete mogli prodati i maloljetnicima, dimilo se u školama, kancelarijama, bolnicama, uključili bi TV, a tamo bi vas dočekao voditelj s cigarom u ustima, a čak su i likovi u crtićima tu i tamo znali zapaliti.

Duhanski proizvodi neometano su se reklamirali (čak i klincima) i bilo je daleko više javnih prostora iz kojih pušači nisu bili protjerani na ulice kao građani drugog reda.

Bivša Juga bila je pušačka “velesila” (šezdesetih se u Jugoslaviji proizvodilo preko 145 različitih brendova), a cigarete nisu imale “fensi” amerikanizirane nazive već se kupovala Morava, Drina, Hercegovina ili Ibar.

I da, većina je bila totalni haos za ljude kojima nije smetalo da se truju cigaretama koje ne samo da ih polagano ubijaju već ih pritom ubijaju i na najsmrdljiviji mogući način. Jednu od većih laži servirala je niška tvornica duhana izbacivši na tržište LD koji se reklamirao kao cigareta koja “ne izaziva kašalj” i “pogađa ukus mladih”.

Naravno, sve je bio samo marketinški trik koji su neki popušili. Doslovno.

I nije da ljudi nisu znali da je pušenje štetno (pogotovo nakon sedamdesetih), ali borba protiv pušenja bila je daleko blaža. Štoviše, bila je zabrinjavajuće blaga s obzirom na opasnosti kojih smo danas itekako svjesni.