Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Polaskom u školu djeca trebaju vremena za prilagođavanje novim obavezama

skolarci456

Učenici, naročito prvačići uzbuđeni su zbog polaska u školu. Za njih je to važan događaj koji ostaje u trajnom sjećanju i izaziva pozitivne emocije, ali su moguća i traumatična iskustva. U tom procesu prilagođavanja djece novim obavezama značajna je uloga učitelja, kao i njihova komunikacija s roditeljima.

Diplomirana pedagoginja- psihologinja Selma Teparić kazala je Feni da roditelji posebno prvačića treba da budu strpljivi i svjesni činjenice da se pred njihovu djecu, polaskom u školu, postavljaju nove obaveze i zadaci te da im je potreban određeni period prilagođavanja na obaveze koje ih čekaju.

– Počevši od ranog ustajanja, rađenje domaćih zadataka i samog boravka u školi, socijalnih interakcija s vršnjacima. Zbog toga je potreban period za navikavanje i omogućavanje djeci da se prilagode novim obavezama i sredini – kazala je.

Teparić naglašava da učitelji kao profesionalci spremno dočekuju učenike, svjesni šta sve mogu očekivati. Tako npr. dok neka djeca školske obaveze prihvataju bez problema, drugi izbjegavaju ostati sami s učiteljem (bez prisustva roditelja).

– Učitelji znaju kako će se nositi s tim situacijama i pronaći, u suradnji s roditeljima, najbolji način da za nekoliko mjeseci od djeteta koje se dotad nije susretalo sa školom dobije pravog učenika – kaže.

Pedagoginja Teparić ističe da djeca koja su prije upisivanja u školu išla u vrtić uglavnom nemaju problema s polaskom u školu. Problem odvajanja od roditelja imaju uglavnom djeca čije majke nisu zaposlene i mnogo su vremena provodile sa njima. Kad kod takve djece dođe do prvog odvajanja oni pokazuju određenu dozu straha.

– Može se desiti i da dijete ne razumije značenje riječi obaveza i potrebu da radi ono što mu učitelj kaže tako da u nekim slučajevima može doći do odbijanja suradnje s učiteljem, ali to su privremena stanja i rješavaju se u toku prve sedmice, a djeca se brzo prilagode školskim pravilima – navodi ona.

Ako u toku tog procesa učitelj procijeni da je potrebno, uključuje pedagoge – psihologe, u ozbiljnim situacijama učitelji pozivaju roditelja na razgovor s pedagogom a sve u namjeri da se iznađe rješenje za dobrobit učenika.