Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nestali bez traga: Brodovi koje niko ne može naći

brod

Za život na moru potrebno je puno više od poznavanja prirode mora, jer je nemoguće spoznati svu silinu i nepridvidivost oceana.

Svake godine mora diljem svijeta “progutaju” nekoliko brodova, ali većina olupina i žrtava ipak se pronađu zahvaljujući modernoj opremi.

Ipak, ovih je deset brodova netragom nestalo tvoreći pravi misterij.

1. USS WASP

Postojalo je nekoliko brodova koji su nosili ovo ime, ali najčudniji među njima je Wasp (Osa) koji je nestao 1814.

Izgrađen godinu dana ranije u toku rata s Velikom Britanijom, Wasp je smatran snažnim oružjem kao brod koji se brzo kreće s četvrtastim jedrom, 22 puške i posadom od 170 mornara.

Bio je na glasu zbog svoje ljepote, ali i funkcionalnosti.

Brodom je upravljao mornarički veteran Johnston Blakely, koji je s njim prošao 13 uspješnih plovidbi i borbi.

Ali, 22. septembra 1814., brod je zarobio britansko putničko plovilo Atlanta.

Obično bi posada Waspa zapalila neprijateljski brod, ali su smatrali kako je Atlanta previše vrijedna da bi je uništili.
Umjesto toga, odlučili su je ispratiti u prijateljsku luku i preuzeti – što su i učinili.

Nakon toga švedski je trgovački broda navodno uočio Wasp kako se kreće prema toplim vodama Kariba, a nakon toga više nikada viđen.

Prepostavlja se kako je potonuo u oluju – ali bez ikakvog traga sudbine posade i samog broda, za kojim su pokrente brojne potrage, ali se i danas roni za njegovim ostacima.

2. Sumporna kraljica

Brod poznat pod imenom SS Marine Sulphur Queen bio je dug 160 metara izvorno napravljen kao tanker za transpord nafte tokom Drugog svjetskog rata.

Kasnije je bio prenamijenjen da prenosi rastaljeni sumor, a zbog tog zadatka su spremnici trebali biti na izrazito visokoj temperaturi što je često izazivalo male požare oko spreminka.

Oni su bili toliko česti da ih je uskoro posada počela ignorirati.

Brod poznat pod imenom SS Marine Sulphur Queen bio je dug 160 metara izvorno napravljen kao tanker za transpord nafte tokom Drugog svjetskog rata.

Kasnije je bio prenamijenjen da prenosi rastaljeni sumor, a zbog tog zadatka su spremnici trebali biti na izrazito visokoj temperaturi što je često izazivalo male požare oko spreminka.

Oni su bili toliko česti da ih je uskoro posada počela ignorisati.

Sam brod je bio u prilično lošem stanju, ali i dalje je nastavio prevoziti sumpor do 1863.

U februaru te godine, dva dana nakon što su krenuli iz Texasa nakrcani sumporom, poslali su rutinsku radio poruku koja nije ukazivala na nikakve probleme.

Nakon toga, niko nije uspio uspostaviti komunikaciju s brodom, a Sumporna kraljica je jednostavno iščeznula s radara.

Postoje brojne teorije o njenoj sudbini, ali najveći broj njih tvrdi kako je brod eksplodirao.

Drugi za nestanak krive “magiju” Bermudskog trokuta, dok hladnije glave nagađaju da se brod prevrnuo i naprosto raspao zbog lošeg stanja.

Tijela posade od 39 članova nikad nisu pronađena, iako je pronađeno nekoliko prsluka za spašavanje.

3. Nestanak broda Andrea Gail

Ribarska koča Andrea Gail izgrađena je na Floridi 1978. te ju kupila kompanija iz Massachusettsa.

S posadom od šest ljudi dobilvala je dozvolu za plovidbu 13 godina prije nego je nestala na svom putu do Newfoundlanda.

Obalna je straža započela opsežnu potragu, ali naišli su samo na signale upomoć i krhotine broda.

Nakon sedam dana potrage, Andrea Gail i njena posada proglašena je izgubljenom. Vjeruje se kako je brod osuđen kad je sistem visokog pritiska zraka udario u onaj niskog pritiska, koji se tada spojio s ostacima uragana Grace.

Ova rijetka kombinacija tri odvojena vremenska sistema na kraju je postala poznata kao “Oluja svih oluja”.

Zapravo se unutar oluje oformio neimenovani uragan te se vjeruje kako su na Andreu Gail krenuli valovi visoki 30 metara.

U posljednjem radio prijenosu kapetan je rekao “Stiže momci, i stiže jako”. Priča o tom brodu kasnije je pretvorena u knjigu i film.

4. Čarolija

U decembru 1967. vlasnik hotela u Miamiju Dan Burack odlučio je gledati božićna gradska svjetla iz kabine svog luksuznog plovila nazvanog Witchcraft.

U pratnji Patricka Hogana, isplovili su milju prema moru, a brod je bio u dobrom plovnom stanju.

Oko 21 sat navečer Burack je radiom tražio vuču natrag do luke, prijavljujući kako je njegov brod pogodio nepoznati objekt.

Unatoč tom incidentu, nije zvučao zabrinuto, a on je sam sudjelovao u izgradnji broda te je znao kako brod ima poseban trup koji ga čuva od potonuća.

On je potvrdio svoj položaj Obalnoj straži te im je rekao kako će upaliti signalnu raketu da bude uočljiviji.

Obalnoj je straži trebalo samo 20 minuta da dođu do te lokacije, ali kad su stigli – Witchcraft je jednostavno nestao.

Na kraju su pretražili oko 1300 kilometara oceana, ali dvojica muškaraca i brod nikad nisu pronađeni.

5. SS Baychimo

Neki bi bi ga nazvali brodom duhom – ali bio je stvaran, a možda i danas negdje postoji.

Sagrađen 1911. bio je ogromni parobrod Baychimo u vlasništvu Hudson Bay kompanije.

Većinom je služio za transport krzna iz sjeverne Kanade, a prvih devet putovanja broda prošli su bez zanimljivosti.

Ali, na posljednjem putovanju 1931. zima je došla ranije. Potpuno nepripremljeni za oštro vrijeme, brod i posada su se našli zarobljeni u ledu.

Većina je posade spašena avionima, ali kapetan i nekoliko članova posade odlučili su ostati na brodu i izdržati, tako da su izgradili kamp nedaleko od broda.

Jednog dana razvila se žestoka mećava, a kad je oluja popustila, Baychimo je nestao.

Jedan je lovac naposljetku uočio parobrod i uzbunio preostalu posadu. Nakon što su spasili sve što suz mogli s broda, ostavili su brod da pluta vjerujući kako neće izdržati zimu.

Ipak, ispostavilo se kako je Baychimo bio žilaviji nego su mislili.

Tokom sljedećih nekoliko desetljeća više je puta viđen na Arktiku, plutajući besciljno po moru.

Posljednje je viđenje bilo 1969., punih 37 godina nakon što je brod napušten.

Nakon toga bile su brojne potrage za njim, ali bezuspješno.