Mračna istina o Gandhijevom seksualnom životu
Nije nikakva tajna da je Mahatma Gandi imao neobičan seksualni život. On je uvijek pričao o seksu i često je svojim sljedbenicima davao detaljne, provokativne upute kako gledati na čednost. Ali njegovi pogledi nisu uvijek bili jako popularni.
“Abnormalnima i neprirodnima” – opisao ih je prvi premijer nezavisne Indije, Džavaharlal Nehru, kad se poteglo pitanje Gandijevih savjeta mladencima da ostanu u celibatu kako bi očuvali svetost duše.
Ali bilo je i nečeg puno kompliciranijeg od pobožne molbe za čednosti u Gandijevim uvjerenjima i predavanjima. A to je njegova lična neobična praksa (pri čemu je spavao nag uz gole žene, navodno kako bi testirao svoju snagu volje).
Istražujući za novu knjigu o Gandiju, pisac Jad Adams otkrio je mnoštvo dosad neotkrivenih detalja iz života ovog neobičnog političara, koji su pokazali puno bizarniju stranu njegove seksualne istorije.
Mnogo detalja bilo je poznato za vrijeme Gandijevog života, ali potisnuto je nakon njegove smrti, kad su se mnogi trudili proglasiti ga “ocem nacije” i zaboraviti da je on možda mogao isto tako dobiti i titulu za “najopasnijeg, polupotisnutog seksualnog manijaka”.
Gandi je rođen u indijskoj državi Gujarat te se 1883., sa svega 13 godina, oženio 14-godišnjom Kasturbom, što u ono vrijeme nije smatrano preranim brakom. Mladi par je imao normalan seksualni život, te su dijelili krevet u zasebnoj spavaćoj sobi u njegovoj porodičnoj kući.
Kasturba je ubrzo ostala trudna, a dvije godine kasnije, dok mu je otac umirao, Gandi ga je ostavio kako bi se posvetio seksu sa suprugom. I baš u tim trenucima je njegov otac preminuo. To je Gandija duboko potreslo, te je na neki način svoju požudu povezao s očevom smrti.
Svejedno, njegovo i Kasturbino posljednje dijete rođeno je 15 godina kasnije, 1900.
Gandi nije razvio kritički stav prema seksu (pogotovo ne seksu u braku), sve dok nije zašao u 30-e godine, tokom volontiranja u sanitarnom odjelu britanskog carstva za vrijeme njihovog ratovanja u južnoj Africi. Marširajući nepreglednim, pustim zemljama, on je odlučio da će služiti čovječanstvu te je odlučio prihvatiti siromaštvo i čednost.
Siromaštvo mu nije stvaralo probleme, ali čednosti je postavio zamke
S 38 godina, 1906., zavjetovao se da će živjeti duhovnim životom, čedno, a bez te čistoće su hindusi život smatrali nemogućim.
Siromaštvo je lako prigrlio, ali čednost ga je mučila. Zato je razradio čitav niz komplesknih pravila koja su mu primjerice dopuštala da sudjeluje u vrlo eksplicitnim seksualnim razgovorima, dopisivanjima i ponašanju.
Sa žarom novog preobraćenika, godinu dana nakon zavjeta čitateljima svojih novina “Indian opinion” poručio je sljedeće: “Dužnost je svakog promišljenog Indijca da ostane neženja. U slučaju da ne može uticati na to, trebao bi se suzdržati od spolnih odnosa sa suprugom”.
U međuvremenu je sam osporavao tu apstinenciju na čudan način. Postavio je ašrame u kojima je počeo eksperimentrati sa seksom.
Djevojčice i dječaci su se trebali kupati zajedno i spavati zajedno, čedno, ali bili bi kažnjeni ako bi pričali o seksu. Muškarci i žene su bili razdvojeni, s tim da je Gandijev savjet muževima bio da ne ostaju sami sa suprugama, a ako bi osjetili požudu, da se okupaju u hladnoj kupki.
Ali ta pravila nisu vrijedila za njega. Sushila Nayar, privlačna sestra Gandijeve sekretarice i njegova lična doktorica, od najmlađe dobi se družila s njim. Tako je i spavala i kupala se s njim. Gandi je pak tvrdio da njegova čednost nikad nije dovedena u pitanje.
“Dok se ona kupa, ja držim oči čvrsto zatvorene. Čak ne znam ni kupa li se ona gola ili u donjem rublju. A samo po zvuku znam da koristi sapun.” Naravno da su ovakve osobne usluge stvorile mnogo ljubomore među muškarcima u ašramu kojima je sve to bilo zabranjeno.
Kako je stario, a i nakon što je preminula Kastruba, okružio se sa sve više žena od kojih je zahtijevao da spavaju s njim, iako im je bilo zabranjeno da dijele krevet sa svojim vjenčanim partnerima.
Gandi bi doveo žene u svoj krevet i uključio ih u svoj “eksperiment”, od toga da čitaju njegova pisma do toga da izvode striptiz ili druge seksualne aktivnosti koje nisu uključivale kontakt.
Puno eksplicitnijih materijala je uništeno, ali u Gandijevim pismima su ostale primjedbe kao što je:
“Vinino spavanje sa mnom bi se moglo prozvati nezgodom. Sve što mogu reći jest da je spavala vrlo blizu mene”, iz čega bi se dalo iščitati da je njegov eksperiment uključivao više od samog spavanja uz žene.
Gandi se takođe žalio na “nehotično ispuštanje tekućine” koje je navodno bilo sve češće nakon povratka u Indiju. Vjerovao je u gotovo čarobnu moć svojeg sjemena, a napisao je da onaj tko čuva svoju vitalnu tekućinu dobiva vječnu moć.
1947. godine, tada 33-godišnju Sushilu je u krevetu 77-godišnjeg Gandija zamijenila puno mlađa djevojka. Naime, dok je bio u Bengalu, pozvao je svoju 18-godišnju pranećakinju Manu da mu se pridruži i dijeli krevet s njim.
“Oboje nas mogu ubiti muslimani, pa moramo testirati svoju čistoću kako bismo znali da smo ponudili najčišću žrtvu. Uz to, moramo spavati goli.”
Dok je Gandi postajao sve samouvjereniji u svoju samopravednost, njegovo ponašanje su na veliko kritizirali njegovi članovi obitelji i vodeći političari. Neki članovi njegovog osoblja su dali ostavke, uključujući i dva urednika njegovih novina koji su odbili poslati u tisak dijelove njegovih propovijedi koje su se ticale spavalačkih aranžmana.
Uskoro je Gandi spavao i sa 18-godišnjom Abhom, suprugom pranećaka, a upravo su te dvije djevojke bile uz njega i kad je ubijen u januaru 1948. godine, piše Independent.