Bh. umjetnik
Zec: U “Exodusu” se nastavlja moja misao o Bosni, njenoj tragediji
Smatram da umjetničke poruke imaju drugačiji vijek trajanja, bolje govore o tragedijama, imaju sadržaja
”Ciklus posvećen Srebrenici, opus ”Exodus“ je samo dio moga mnogobrojnog rada. Svakako je poseban razlog njegovog nastanka, to je pokušaj mog slikarskog priloga, moralne i ljudske obaveze da svojim jezikom sjećanja prikažem užas koji se desio. U ‘Exodusu’ se nastavlja moja misao o Bosni, njenoj tragediji, pokušao sam da dam udio internacionalnoj borbi i kazivanju, da doprinesem istini koja je teško spoznatljiva“, pojašnjava umjetnik Safet Zec.
Inicijativa gradonačelnika Abdulaha Skake dovodi do realizacije da slikarski opus “Exodus“, koji je značajno pomjerio evropske umjetničke granice, dolazi na mjesto o kojem govori , kojemu svjedoči, u halama bivše fabrike akumulatora u okviru Memorijalnog centra Srebrenica – Potočari 7. jula.
”Smatram da umjetničke poruke imaju drugačiji vijek trajanja, bolje govore o tragedijama, imaju sadržaja. One moraju imati ljepotu svoga jezika, načina kazivanja, tako da najbolnije slike provedene kroz filter umjetničkog jezika izgledaju probavnije, ulaze u nas i primamo ih sa manje odbijanja“ ističe Zec, prenosi Anadolu Agency (AA).
Dodao je kako je Skaka prvi gradonačelnik sa kojim se susreo, a koji je odmah pristao da se radi.
”On je mlad i sposoban čovjek, svjestan značaja slike – slučajno prvi kojem sam rekao da vratimo Umjetnički paviljon, a on je odmah rekao ‘hoćemo Safete, šta treba, idemo odmah’. Poslije smo realizovali i ‘Prvo ulično bijenale grafike’. Zahvaljujući njemu pokrenuo se i ciklus ‘Zagrljaji’ koji je prezentiran u Historijskom muzeju BiH, a Fondacija Ivanka i Safet Zec je proširena. Ukazao je čast i poštovanje mom radu, na čemu sam mu duboko zahvalan“, istakao je Zec.
Dodao je kako je on samo jedan od mnogih koji pokušava da kaže nešto svojim jezikom.
”I danas gledamo Shakespireove tragedije, čitamo Dostojevskog, gledamo filmove Spielberga i saznajemo šta se to desilo, to nas opominje i uči o onome što je na našu nesreću utkano u naše ljudstvo. Paralelno smo divni, puni znanja, vrlina, čuda pravimo, a onda se nešto prevrati i pojavi se životinjska divlja supstanca“, kazao je Zec.
Umjetnik i promotor univerzalnih vrijednosti koje BiH na najbolji način prikazuju u svijetu, a čije su slike izložene u značajnim evropskim, galerijama i muzejima te u prestižnim kulturnim institucijama svijeta – Safet Zec, ipak, Sarajevo bira kao svoje glavno odredište.
”Sarajevo je sve ono što me utemeljuje, pogled na svijet, ljudstvo, to je Sarajevo. Neminovno mu se uvijek iznova vraćam. Neizbježan je taj kontakt i dijalog sa Sarajevom. Dugo sam studirao i živio u Beogradu, ali sam svoje najljepše opuse napravio u Sarajevu“, naglašava Zec.
Kroz njegova impozantna djela, duboko je urezana emocija, a kako ističe posredstvom umjetnosti kreirao je cikluse na teme koje ga posebno dotiču.
”Umjetnost ne počiva na lokalnom, morate se kretati, otkrivati i spoznavati. Kada sam počinjao kao mladi slikar, otkrio sam umjetnike iz Italije, Engleske, Francuske, čitao sam mnogo, slušao Bacha i Mozarta, ali gdje god išao i tragao uvijek sam se u Sarajevo vraćao“, tvrdi Zec, navodi se u saopćenju Grada Sarajeva.
Govoreći o glavnom gradu BiH, maestro je stava da danas živimo sa posljedicama paradoksa koji nam se nameću. Iako zabrinut situacijom u BiH i kako tvrdi nemoćan da razumije ”ljudski budalaluk“, drago mu je što postoje ljudi na pozicijama u državi, a koji rade svoj posao.
Cjelokupni rad i ugled Safeta Zeca u svijetu, dio su nacionalnog blaga BiH. Svaki put iznova pokazuje nam da se može doći do uzvišenih stanja svijesti, a da uspjeh pored rada i talenta dolazi i sa smjelošću.