Galerija "Manifesto"
Večaras performativno otvorenje izložbe “Crna kutija” Vuka Đurića
Autor Đurić čija izložba će biti otvorena svojevrsnim performansom, čiji dio je i velika instalirana crna kutija, rekao je da će prvi put izložiti sveske, kao ‘mikro crne kutije’, ‘izlazne podatke crne kutije svog života’
Galerija “Manifesto” u Sarajevu najavila je samostalnu izložbu Vuka Đurića pod nazivom “Crna kutija” čije će performativno otvorenje biti upriličeno večeras s početkom u 19 sati.
Uoči otvorenja, kustosica Adna Muslija kazala je novinarima da ova galerija nastoji pružiti publici drugačije iskustvo umjetnosti, što je svakako i ova izložba, koja je osim toga izazov i u produkcijskom smislu i načinu na koji će je publika prihvatiti.
Autor Đurić čija izložba će biti otvorena svojevrsnim performansom, čiji dio je i velika instalirana crna kutija, rekao je da će prvi put izložiti sveske, kao ‘mikro crne kutije’, ‘izlazne podatke crne kutije svog života’.
Đurićevi crteži i zapisi nameću se kao svjedočanstva o podsvjesnim i automatiziranim procesima mišljenja. U formalnom smislu, ovi vizualni zapisi protežu se u spektru od savremenog ekspresionizma s uticajem estetike grafita, do realističkih studija.
Visprenost crtačkog poteza, vješto komponovanje likovnih elemenata te sposobnost uspostavljanja kolorističke harmonije čak i pri upotrebi široke i izazovne palete boja, dokazuju Đurićevu “zanatsku” neprikosnovenost, ističu iz Galerije “Manifesto”. Sadržajno, variraju motivi autoportreta, prikaza opskurnih scena iz svakodenevnog života i nadrealno-dadaističke kompozicije otvorenog značenja.
-Upravo zato što ne nastoje otkriti misterije moždanih i misaonih procesa već svojom formom i sadržajem naglašavaju njihovu kompleksnost, crteži funkcionišu kao samosvjesna oda crnoj kutiji, mozgu – navedeno je također.
U mainstream kulturi, pojam ‘crna kutija’ postao je poznat kao oznaka za uređaj koji bilježi sve podatke o letu i biva korišten kao ključni izvor u istragama o avionskim nesrećama. Međutim, on biva korišten i u drugim oblastima i industrijama – od fizike, preko računarskih tehnologija do bihevioralne psihologije te uvijek podrazumijeva nepoznat, nedokučiv ili netransparentan proces obrade podataka.
-Šire razumijevanje ovog pojma neminovno dovodi i do spoznaje da su crne kutije svuda oko nas. I u nama. Vuk Đurić, poznat i po imenu Endo, ovom izložbom prvi put javnosti predstavlja “izlazne podatke crne kutije svog života”, odnosno desetine blokova za crtanje, ispunjenih od korice do korice. Hiljade vizualnih zapisa proizvod su desetljetnog analiziranja i bilježenja svijeta oko njega i u njemu. Poput svake druge crne kutije, ova izložba umjetnički proces ostavlja u izvjesnoj mjeri skrivenim i netransparentnim, istovremeno nudeći veliku količinu izlaznih vizualnih podataka koje je potrebno individualno i subjektivno dekodirati. Upravo zato Đurićeve radove moguće je pogledati isključivo individualno, pa svi zainteresovani mogu rezervisati termin posjete putem linka: https://doodle.com/bp/manifesto1/crna-kutija-by-vuk-uri – najavila je galerija “Manifesto”.
Izložba će trajati do 13. aprila ove godine.
Vuk Đurić rođen je 1992. godine u Istoku. Diplomirao je na Fakultetu umjetnosti u Prištini, sa privremenim sjedištem u Kosovskoj Mitrovici, na odsjeku Grafički dizajn. Master studije završio je na istom fakultetu 2018. godine. Koordinator je likovnih djelatnosti festivala Dani urbane kulture (DUK) u Čačku.
Nosilac je nekoliko projekata, kao i učesnik dviju likovnih kolonija. Izveo je na desetine murala na javnim površinama u zemlji i inostranstvu. Do sada je izlagao na desetinama grupnih izložbi, a neke od recentnijih su Artinfest 4 (Pfaff factory, Kaiserslautern, 2018), Squared Skills (Galerija Culture pop, Berlim, 2019.), Dok 10 (Ustanova kulture Parobrod, Beograd, 2021.), te LAGraffiti (Lag gallery, Beograd, 2022.).
Vuk Đurić je svoj rad predstavio na osam samostalnih izložbi među kojima su najrecentnije “Ko se boji Vuka još?” te izložba slika 2023. godine u Čačku.