Srednja građevinska škola iz Mostara pobjednica projekta kulturnog naslijeđa
Srednja građevinska škola iz Mostara s projektom “Kaldrma u Mostaru” proglašena je najuspješnijom u sklopu projekta – Kulturno nasljeđe, mladi i inovacije: Istaknuti značaj kulturne baštine Bosne i Hercegovine kroz umjetnički izraz.
Na listi finalista našle su se još dvije škole kojima je žiri odlučio uručiti počasno priznanje za rad na projektu i to – Mješovita srednja škola iz Gračanice s projektom „Gračanički krivi toranj“ i Srednja škola primijenjenih umjetnosti iz Sarajeva s projektom „Krik sa Vraca“.
Nakon uspješno održane radionice za nastavnike i nastavnice iz cijele BiH u martu ove godine i odabira 20 škola koje su učestvovale u projektu, predstavljeni su projekti škola učesnica u Historijskom muzeju BiH.
Za žiri je bilo sjajno iskustvo vidjeti kreativnost mladih iz cijele zemlje koji su podijelili svoje sjajne priče i ideje.
Gledati radove koje su oni predstavili svakako ulijeva optimizam i vjeru u budućnost ove zemlje, kojoj će budući kreativni projekti ovih mladih ljudi sigurno donijeti nove vrijednosti – ocjena je žirija, koji su činili Elma Hašimbegović, direktorica Historijskog muzeja BiH i Selma Karačević-Kapić, stručna saradnica za zaštitu graditeljskog naslijeđa iz Kantonalnog zavoda za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo, kao i predstavnici Goethe-Instituta i Francuskog instituta.
Osnovni kriteriji kojima se žiri vodio bili su – istraživanje i uvidi na kojima projekat počiva, izvedba ideje, te primjenjivost ideje i njena održivost.
Članovi žirija uputili su izraze zahvalnosti svim školama, nastavnicima i nastavnicama, a posebno učenicima i učenicama za izvanredan rad i učešće u projektu, izražavajući radost povodom predstojeće zajedničke izložbe i prezentacije svih radova škola-učesnica.
Istovremeno, iskazali su zahvalnost Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, Ministarstvu obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona i Pedagoškom zavodu Tuzlanskog kantona za podršku u okviru realizacije spomenutog projekta.
Francuski institut i Goethe-Institut BiH obilježavaju godinu evropskog kulturnog nasljeđa zajedničkim učešćem u projektu – Kulturno nasljeđe, mladi i inovacije: istaknuti značaj kulturne baštine Bosne i Hercegovine kroz umjetnički izraz, čiji su ciljevi – ohrabriti javnost da otkrije i istraži evropsko kulturno nasljeđe, te jačanje svijesti o pripadnosti istoj evropskoj porodici.
Komplemantarni ciljevi u sklopu projekta su i upoznavanje učenika sa bogatstvom tradicije u Evropi, kao i afirmacija uloge mladih u kontekstu doprinosa očuvanju i obogaćivanju kulturne baštine.
Bosna i Hercegovina ima bogatu historiju i kulturno nasljeđe, koji svjedoče o različitim kulturnim utjecajima. Međutim, samo tri spomenika su pod zaštitom UNESCO-a, iako zemlja obiluje mnoštvom spomenika.
U saradnji sa Ministarstvima i Pedagoškim zavodima u cijeloj Bosni i Hecegovini Francuski institut i Goethe-Institut su pozvali učenike/učenice i njihove nastavnike/nastavnice da odaberu historijsko umjetničko djelo koje se nalazi u njihovom neposrednom okruženju i zajedno razviju strategiju kako bi zaboravljeni ili čak nepoznat spomenik predstavili javnosti i dali mu na vrijednosti.
Na javni poziv u sklopu projekta, koji se realizuje uz potporu Francusko-njemačkog kulturnog fonda, prijavilo se ukupno 30 škola iz BiH, saopćeno je iz Goethe Instituta BiH.