Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

MESS

Sedmica u znaku programa Modula Memorije

sarajevo enrico dagnino
Foto: MESS

Ova sedmica će proteći u znaku programa ovogodišnjeg Modula Memorije. U dva dana bit će upriličena četiri multimedijalna programa, saopćeno je iz MESS-a.

U srijedu 26. aprila u 19 sati, u Historijskom muzeju BiH bit će otvorena multimedijalna izložba “Zvukovi rata”/”Sound Lifeline”, a dan poslije, u četvrtak, 27. aprila čak tri programa. U Historijskom muzeju će u 12 sati biti održana panel diskusija na temu “Zvukovi rata”, a kasnije toga dana u Fondu Memorijala Kovači bit će upriličena prvo promocija fotomonografije “Sarajevo 1992-1996” u 18 sati, te nakon toga, bit će prikazan dokumentarni film “Transforming Tomorrow” u 19 sati, u istom prostoru.

Svi programi su objavljeni na web stranici Festivala MESS, Facebook i Instagram profilu Festivala MESS.

Izložba “Zvukovi rata”/”Sound Lifeline” je organizirana ispred Internacionalnog Burch Univerziteta pod pokroviteljstvom Kreativne Evrope “B-AIR” projekta. Ova izložba uključuje istraživačke kao i umjetničke komponente koje se bave zvučnim sjećanjem na rat. Na osnovu svjedočanstava petnaest svjedoka i svjedokinja, projekat i izložba istražuju odnos između zvuka, prostora, sjećanja i rata. U okviru ove izložbe, bit će predstavljena tri umjetnička rada koja su bazirana na istraživačkom dijelu projekta: “Simfonija Opsade”; elektro-akustična kompozicija Harisa Sahačića, “Mir”; zvučna izvedba Mirsade Zećo, te “Pripovijedanje o opsadi”; dokumentarni Film Lejle Odobašić Novo i Emira Klepe.

Sljedeći dan, u četvrtak, 27. aprila, također u Historijskom muzeju, bit će organizirana panel diskusija na kojoj će detaljno biti predstavljen istraživački okvir projekta kao i umjetničke komponente. U okviru panela govorit će ​​i međunarodni stručnjaci iz oblasti studija zvuka, te partneri iz konzorcija iz projekta “B-Air”, Heikki Uimonen sa Univerziteta istočne Finske, Saška Rafek Perko sa Radio televizije Slovenije i Giorgos Samantas iz TwixtLaba iz Grčke. Moderat će biti Nihad Kreševljaković.

Isti dan, nakon panel diskusije, u 18 sati u Fondu Memorijala Kovači bit će upriličena promocija fotomonografije “Sarajevo 1992-1996” italijanskog fotografa Enrica Dagninoa. U pitanju je knjiga fotografija koja sadrži više od 100 slika iz perioda opsade Sarajevo. Ova knjiga je vrlo izravan i vizuelni dokument o gradu Sarajevu i njegovim ljudima tokom opsade, popraćen Dagninovim bilješkama i crtežima iz tog vremena, a uz tekstove Džemila Hodžića, Nihada Kreševljakovića i Enrica Martija. Izdavač fotomonografije je Kuma International 2023. Kako je Džemil Hodžić napisao u ovoj knjizi: “Ovo je “bolno svjedočanstvo brutalne opsade iz objektiva fotoreportera koji je bio dio nas u tim teškim vremenima. Ovo su mnogo više od slika sukoba. One su svjedočanstvo o empatiji čovjeka koji je oprezno hodao među nama i svjedočio boli i patnji koju smo pretrpjeli. Osjetio je ono što smo mi osjećali i zabilježio to sa tačnošću, iskrenošću i ljubavlju”.

Posljednji program Modula Memorije u ovoj sedmici, bit će projekcija dokumentarnog filma “Transforming Tomorrow”, reditelja Dine Mustafića, a bit će upriličena u Fondu Memorijala u 19 sati, nakon promocije fotomonografije. U pitanju je film ironičnog naslova koji je radni moto multinacionalne kompanije Mittel Steel sa svojim postrojenjima u BiH. Beskrupulozni u profitu, godinama “prikrivaju” svojim radovima tragove zločina u rudniku Omarska kao mjestu jednog od najstrašnijih logora devedesetih, na kraju 20. stoljeća. Potom se te rude tope u zeničkim postrojenjima željezare bez ekoloških standarda, truje se stanovništvo koje je po broju oboljelih od plućnih bolesti, najviše karcinomima, među prvima u Evropi. Sve završava u legurama, kao velika željezna instalacija u čast londonske olimpijade, senzacija zvana ArcelorMittal 0rbit, visine 114,5 metara, Olimpijski toranj. U tom trijumfu imaginacije objektivno se mogu naći i ostaci mrtvih logoraša i duše otrovanih.

Ulaz za posjetitelje i posjetiteljice Modula Memorije za sve programe je besplatan.