Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"Posljednji veliki dim"

Samostalna izložba Mladena Miljanovića i Wolganga Lehrnera u petak u Galeriji Manifesto

Foto: Wolfgang Lehrner

Bazirajući svoju instalaciju na istraživanju statističkih podataka o aerozagađenju, Miljanović u fokus stavlja pravo na čist zrak, ali i individualnu i kolektivnu odgovornost prema atmosferi. S druge strane, Lehrnerova instalacija sučeljava prirodnu i vještački modifikovanu klimu, postavljajući pitanje: kolika je zapravo cijena ugodne temperature

Galerija savremenih umjetnosti Manifesto i Austrijski kulturni forum Sarajevo najavljuju samostalnu izložbu renomiranog bosanskohercegovačkog umjetnika Mladena Miljanovića i austrijskog umjetnika Wolfganga Lehrnera pod nazivom “Posljednji veliki dim”. Otvorenje izložbe bit će upriličeno u petak 15. novembra s početkom u 19:00 sati.

Kao „posljednja riječ upozorenja“, izložba “Posljednji veliki dim” izaziva publiku distopijskim urbanim scenarijem, predstavljajući dva nova djela – Miljanovićevu instalaciju “Kamen šapuće dimne signale”, te Lehrnerovu višekanalnu video instalaciju “Grad kao klimatska mašina”.

Miljanovićeva instalacija “Kamen šapuće dimne signale”

Podržana od strane Ministarstva vanjskih poslova Austrije u okviru projekta IMAGINE CLIMATE DIGNITY: Artistic Collaborations, izložba se postavlja u trenutku koji, nažalost, po ko zna koji put potvrdjuje važnost neodložnog suočavanja sa ekološkom i klimatskom krizom, izložba propituje odnos čovjeka i prirode.

Bazirajući svoju instalaciju na istraživanju statističkih podataka o aerozagađenju, Miljanović u fokus stavlja pravo na čist zrak, ali i individualnu i kolektivnu odgovornost prema atmosferi. S druge strane, Lehrnerova instalacija sučeljava prirodnu i vještački modifikovanu klimu, postavljajući pitanje: kolika je zapravo cijena ugodne temperature.

Izložba “Posljednji veliki dim” nije crno proročanostvo, ali zasigurno jeste upozorenje i poziv na promjenu. Dim ne mora biti simptom propasti, ali mogao bi, ukoliko promjenu shvatimo kao imperativ, biti simptom preporoda prirode i humanosti.

Izložba je otvorena do 29. novembra, a svi zainteresovani mogu je posjetiti u ustaljenim terminima: od utorka do subote u periodu od 12:00 do 20:00 sati, te nedjeljom od 12:00 do 14:00 sati.

Konceptualni pristup Mladena Miljanovića istražuje neposredno okruženje i životne okolnosti: s jedne strane, njegova djela nastaju pod utjecajem iskustva odrastanja tokom rata i njegovih posljedica u razrušenoj, osiromašenoj, etnički i teritorijalno podijeljenoj zemlji koja je bila izolovana od ostatka svijeta. Posljedice rata i znanja stečena u vojnoj školi čine osnovno polazište njegovog umjetničkog izraza. Iako je obrazovan kao slikar, sada u svojoj praksi kombinuje performativne, filmske i konceptualne strategije u pluralistički, društveno angažovan i subverzivan pristup savremenoj umjetnosti. U tom kontekstu, umjetnost za njega nije cilj, već alat.

Wolfgang Lehrner je austrijski umjetnik čija je praksa određena promatranjem i vizualizacijom lokalno određenih karakteristika gradova, prostora između njih, te posljedične globalne transformabilnosti. Kroz istraživanja kulturne, socio-ekonomske, historijske i metafizičke umreženosti gradova, umjetnik kosmopolitski reaguje na važnost naizgled neznatnih sličnosti, kao i suprotnosti urbanih područja. Rezultirajući filmski portreti svakodnevnog urbanog života zapravo su rezultat potrage za posebnostima gradova i ljudi.