U organizaciji Umjetničke galerije
Safet Zec pred brčanskom publikom s izložbom “Zagrljaji”
Prisutnima se u ime Umjetničke galerije Brčko distrikta BiH obratila kustosica Sonja Đurović koja je kazala da Zecova izložba budi bolna sjećanja na strahote rata, ali je isto tako i nježna potvrda tragične ljubavi
U organizaciji Umjetničke galerije Brčko distrikta BiH i Legata kuće Ekmečić sinoć je u Brčkom otvorena izložba “Zagrljaji” slikarskog maestra Safeta Zeca. Riječ je o slikarskom ciklusu posvećenom Admiri i Bošku, dvoje mladih koji su ubijeni 1993. na mostu Vrbanja u Sarajevu.
Prisutnima se u ime Umjetničke galerije Brčko distrikta BiH obratila kustosica Sonja Đurović koja je kazala da Zecova izložba budi bolna sjećanja na strahote rata, ali je isto tako i nježna potvrda tragične ljubavi.
Pozdravno pismo predsjednice Upravnog odbora Legata Ekmečić Sele Tecilazić, koja je bila spriječena prisustvovati otvaranju izložbe, pročitala je Ida Fazlić, magistrica nauke i tehnologije u konzervaciji kulturnog naslijeđa. Tecilazić u pismu naglašava da evropsko slikarstvo skoro da od renesanse nije moglo vidjeti tako majstorski naslikane ruke te da su “Zagrljaji” dio velikog opusa za koji sigurno možemo reći da je bosanskohercegovačka “Gurenica”.
Kustosica projekta Aida Abadžić Hodžić, redovna profesorica na katedri za historiju umjetnosti Filozofskog fakulteta u Sarajevu, je kazala da je riječ je radovima koji su rezultat novih ciklusa u posljednjih dvadesetak godina, riječ je o njih četiri – “Lica”, “Hljeb milosrđa”, “Zagrljaji” i “Egzodus”, koji s jedne strane oslovljavaju bosanskohercegovačku savremenu tragičnu historiju, ali i na globalnom planu tektonske pomake sa migrantima koji osvajaju zemlje Zapada.
– Riječ je o promjeni u Safetovom slikarskom rukopisu koji je sada mnogo ekspresivniji, javljaju se motivi ruku, što je jedna složena i teška likovna tema u kojoj on pokazuje beskrajno slikarsko majstorstvo, ali i podsjeća na odgovornost savremenog umjetnika da otvara središnja pitanja ljudske egzistencije. Ovi radovi podsjećaju na moć koju ima savremena umjetnost, ali i na odgovornost koju ima savremeni umjetnik da djeluje u prostoru i vremenu koje mu je dosuđeno – istaknula je Aida Abadžić Hodžić.
Ona je izrazila zadovoljstvo što je izložba “Zagrljaji” predstavljena u Brčkom te je podsjetila na činjenicu da je Brčko iznjedrilo velika imena u historiji savremenog slikarstva Bosne i Hercegovine, kao što su prvi akademski obrazovan slikar iz Brčkog Rizah Štetić, akademski slikar Mevludin Ekmečić, te nedavno preminuli akademski slikar i nekadašnji dekan Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu Seid Hasanefendić.
Autor izložbe Safet Zec je u izjavi za Fenu kazao da je Izložba “Zagrljaji” dio jednog cijelog opusa koji je posvećen bosanskohercegovačkoj tragediji.
– U Potočarima je jedan drugi dio, “Exodus”, a u nekom novom projektu svi dijelovi opusa spojit će se u jednu cjelinu. “Zagrljaj” je moja obaveza, moralna i umjetnička, ljudska. To je moj način da kažem da je bezbroj mladih je stradalo bez razloga, nepotrebno, tužno…Ako će imalo taj opus i moja djela činiti u budućnosti da mladi shvate besmisao onoga što se dešavalo, onda i naziv ovog ciklusa ima smisla – izjavio je Safet Zec.
Izložbu “Zagrljaji” otvorio je Esed Kadrić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta BiH, koji je izrazio zadovoljstvo što je Brčko dobilo priliku da bude domaćin velikom umjetniku kakav je Safet Zec.