Prvi dan Bookstana obilježio Hanif Kureishi i bh. autorice
Prvi dan drugog Internacionalnog festivala književnosti Bookstan protekao je u znaku dolaska i predstavljanja velike zvijezde svjetske književnosti Hanifa Kureishija. U prepunoj galeriji Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu pred razgovor koji je s Kureishijem vodio suosnivač Bookstana, američki kritičar i urednih John Freeman, festival je i otvoren.
Na otvaranju su publiku ispred organizacionog tima festivala pozdravili Goran Samardžić, Damir Uzunović i Kristina Ljevak, zahvaljujući se uz pokrovitelje i suosnivačima Hemonu i Freemanu te publici na povjerenju, istaknuvši da je prošlogodišnje festivalsko izdanje podrazumijevalo zadovoljstvo i zabrinutost.
Zabrinutost zbog straha da se slično ne može jednakim intenzitetom i na jednakom nivou ponoviti. Dolazak Hanifa Kureishija između ostalih je upravo potvrda da nije bilo razloga za strah i da će festival nastaviti njegovati koncept koji u središte stavlja ljude i njihove priče te ne razdvaja publiku i autore/ice.
Povodom Kureishijevog dolaska, izdavačka kuća Buybook objavila je njegovu novelu „Nigdje“ što je ujedno prvo printano izdanje ove knjige u svijetu.
U odličnoj komunikaciji s moderatorom i publikom, glavna zvijezda Bookstana stvorila je atmosferu koncertnog događaja, dugo nakon predstavljanja potpisujući svoju knjigu, a potom družeći se u bašti Buybooka s gostima i učesnicima festivala.
Prvi program drugog Bookstana koji je počeo u podne programom „Bh. savremena književnost“ podrazumijevao je premijerno predstavljanje knjiga Buybookovih autorica, Adise Bašić i Amile Kahrović-Posavljak. Iako na prvi pogled različite, knjige Adise Bašić „A ti zaključaj“ i Amile Kahrović-Posavljak „Smrtova djeca“ dodiruju se na nekoliko mjesta, u prvom redu kod pisanja o ljubavi, a same autorice obilježilo je iskustvo odrastanja u okolnostima koje su opisane u „Smrtovoj djeci“. Sudeć po reakcijama publike na pročitane odlomke, biće ovo bez sumnje dva uspješna izdanja kuće koja je osnivač festivala.
U programu posvećenom predstavljanju domaćih izdavačkih kuća gostovao je Synopsis sa autorima Enverom Kazazom i Elvedinom Nezirovićem. Nezavisna mreža gradova ICORN koja pruža utočište piscima iz cijelog svijeta svoj rad predstavila je takođe u prvom danu Bookstana.
Festivalska Publika upoznala se i sa stvaralaštvom Bokstanove gošće Nellje Veremej porijeklom Ruskinje koja od 1994. godine živi u Berlinu i koja se predstavila u programu posvećenom autoricama i autorima koji pišu na Njemačkom jeziku.
Objavila je romane Nach dem Sturm / Poslije oluje i Berlin liegt im Osten / Berlin se nalazi na istoku, za koji je 2014. godine dobila nagradu Adelbert von Chamisso.
Prvi dan zvaničnog programa Bookstana završen je u promocijom književnog časopisa Behar urednika Nenada Rizvanovića što će biti praksa svake festivalske večeri u 22.30h kada će se predstaviti regionalni i domaći književni časopisi.
Tokom prvog dana Bookstana odvijala su se i predavanja četvrtog dana „Male škole pisanja i mišljenja“.
O odnosu nauke i književnosti te graničnim žanrovima, nastalima spajanjem dvaju spomenutih polja, na četvrtom je danu Bookstan radionice govorila Jelena Kalinić. Kao blogerica, publicistkinja te science writer, Jelena je polaznicima, kroz povijesni pregled razvoja nauke, dala uvid o uticaju naučnih otkrića na društveni i kulturni život svjetske populacije. Predavačica je nastojala objasniti kako se nauka i književnost nadograđuju te mogu zajedno funkcionirati unutar umjetničkog polja.
Početak Bookstana pratio je i početak škole kreativnog pisanja za djevojčice koju Bookstan realizuje u saradnji sa feminističkim časopisom Boona.
Predavačice su urednice časopisa i književnice Selma Asotić, Marina Veličković, Lejla Kalamujić i Lamija Begagić.
Teme o kojma su govorile prvi dan ticale su se svakodnevnog seksizma, feminističkog ključa, onoga što se čita u školi i van nje, te o tome šta bi voljele da čitaju i šta da pišu.
Djevojčice su briljirale na više nivoa, neke od njih tačno znaju šta žele u budućnosti pisati, a jedna ima koncepte za čak četiri romana.