Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Festival glumaca

Promovisani dramski tekstovi Adnana Lugonića i Darija Bevande

Foto: FENA

Susretima pozorišta/kazališta u BiH u Brčkom. Njegova najnovija drama „Babylon Blues“ proglašena je najboljom dramom na natječaju za najbolji dramski tekst Bosanskog narodnog pozorišta Zenica 2020. godine. Autor je mnogih kazališnih, filmskih i muzičkih kritika te radijskih predstava i serija.

U sklopu XI Festivala glumca BiH, u ponedjeljak navečer u Konjicu održan je prvi od nekoliko planiranih Off programa, a promovisana je Edicija savremenih dramskih tekstova “Kad bi naglas govorili” Adnana Lugonića i “Pink Moon” Darija Bevande.

Bogata karijera

Adnan Lugonić završio je Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu, Odsjek dramaturgija, i trenutno je asistent na tom odsjeku. Bio je umjetnički direktor Narodnog pozorišta Mostar, a kao dramaturg je radio nekoliko predstava u SARTR-u, Narodnom pozorištu u Sarajevu, Kamernom teatru 55 Sarajevo i Narodnom pozorištu u Mostaru.

Premijerno su mu izvedene drame: „Kad bi naglas govoril“(Kamerni teatar 55 Sarajevo, Narodno pozorište „Marin Sorescu Craiova”, Rumunija) i „Neće biti smak svijeta“ (Narodno pozorište Mostar).

Lugonić je dobitnik specijalne nagrade Stručnog žirija na Festivalu bosanskohercegovačke drame i autorskog teatra, kao i specijalne nagrade za najbolji tekst stručnog žirija Festivala Jurislav Korenić za dramu „Kada bi naglas govorili“. Za dramatizaciju i dramaturgiju predstave „Tajna džema od malina“ dobio je specijalnu nagradu Stručnog žirija festivala MESS.

Govoreći o svome radu, Lugonić je kazao da ova profesija u BiH nije zastupljena u onoj mjeri u kojoj bi on volio da jeste, ali da dolaze neke nove generacije.

Postoje dobri dramski tekstovi i mislim da dolaze nove generacije, jako puno njih, koji imaju što reći i koji imaju znanje i vještinu pisanja, te zaslužuju priliku da njihovi tekstovi budu postavljeni na scenu. Bilo bi poželjno za kazališta, publiku, ali i za same dramske pisce da se uspostavi određena vrsta kontinuiteta prisustva već afirmiranih dramskih pisaca, a ne da se sporadično pojavljuju – naveo je Lugonić.

Dario Bevanda završio je studij dramaturgije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Kao dramatičar i dramaturg radio je na sljedećim predstavama: „Tajna džema od malina“(Sarajevski ratni teatar, 2013), „Skupština“ (Narodno pozorište Sarajevo, Sarajevski ratni teatar, Kamerni teatar 55, 2014),„Kokoš“(Međunarodni kazališni festival MESS, Zagrebačko kazalište mladih, BITEF kazalište i festival, 2014), „Majstor i Margarita“(Sarajevski ratni teatar, 2016), „Krokodili“ (Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, 2017), „Romeo i Julija“ (Bosansko narodno pozorište Zenica, 2018), „Ja od jutra nisam stao“ (Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru, 2021).

Kvalitetan kadar

Njegova prva cjelovečernja predstava „Pink Moon“premijerno je izvedena 2019. godine u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica. Ta mu je predstava donijela nagradu za najbolju predstavu „Miodrag Žalica“ na 18. festivalu bosanskohercegovačke drame u Zenici, Nagradu za najbolji suvremeni tekst na 38. pozorišnim igrama u Jajcu i „Zlatno pero“ za najbolju predstavu suvremenog domaćeg autora na 36.

Susretima pozorišta/kazališta u BiH u Brčkom. Njegova najnovija drama „Babylon Blues“ proglašena je najboljom dramom na natječaju za najbolji dramski tekst Bosanskog narodnog pozorišta Zenica 2020. godine. Autor je mnogih kazališnih, filmskih i muzičkih kritika te radijskih predstava i serija.

Bevanda smatra da je položaj dramaturga bolji u odnosu na period prije desetak godina.
Kako kaže, postoji popriličan broj mladih ljudi koji su završili dramaturgiju i koji su jako kvalitetni.

Što se tiče konkretno dramaturškog poziva mislim da je možda bolji nego ikad, u smislu dramaturgije u užem smislu, odnosno dramaturga i dramaturginje koji rade na predstavi. Ima ih jako kvalitetnih i smatram da redatelji i redateljice, kao i glumci i glumice, i ostatak kazališne ekipe, shvaćaju njihovu vrijednost koju mogu imati u kazališnom procesu. Nije to uvijek bio slučaj, ali mislim da se u posljednjih desetak godina to značajno promijenilo – rekao je Bevanda.