Kamerni teatar 55
Predstava “Umri muški” tri decenije radost igre za glumce i publiku
“Umri muški” je premijerno izvedena 1990. godine kao diplomski rad studentice glume Tatjane Šojić, a danas prvakinje drame Kamernog teatra 55. Pored nje, u predstavi igraju i Senad Bašić i Admir Glamočak, koji je ujedno i reditelj
Predstava Kamernog teatra 55 “Umri muški” 14. februara svečanim izvođenjem obilježiti će 30 godina od premijere.
Nastala kao nepretenciozna i niskobudžetna komedija o muško-ženskim odnosima, “Umri muški” je zahvaljujući interesu publike postala kultna predstava Kamernog teatra, zabilježivši 449. izvođenja, dok će 450. biti na njen trideseti rođendan.
“Umri muški” je premijerno izvedena 1990. godine kao diplomski rad studentice glume Tatjane Šojić, a danas prvakinje drame Kamernog teatra 55. Pored nje, u predstavi igraju i Senad Bašić i Admir Glamočak, koji je ujedno i reditelj.
Direktor Kamernog teatra 55 Emir Hadžihafizbegović, govoreći na današnjoj konferenciji za medije o dugovječnosti te predstave, istaknuo je da je riječ o komadu koji je najizvođeniji u BiH, a drugi po izvođenju i roku trajanja u regionu, nakon “Stilskih vježbi” koje su Zagrebu na sceni trajale 50 godina.
– Teatar je mjesto pokušaja dugovječnih predstava, a “Umri muški” je šampion dugovječnosti – rekao je Hadžihafizbegović, istakavši da ta predstava igra 30 godina u istom glumačkom satavu.
Tanja Šojić podsjeća kako je igrom slučaja došlo do toga da se jedna ispitna predstava priprema u pozorišnoj kući, te kako je nakon ispita od tadašnjeg rukovodstva Kamernog teatra 55 stigla ponuda da predstava ostane na repertoaru.
Šojić je istakla da su na početku bili puni strahopoštovanja prema profesiji i teatru, a danas nakon 30 godina puni su poštovanja jednih prema drugima, prema profesiji i publici.
Admir Glamočak je pročitao tekst koji bi se mogao nazvati manifestom predstave u kojem se, između ostalog, navodi da ova predstava nema tajnu.
– Ona je vedra, duhovita, nepretenciozna predstava koju mi upravo tako i igramo. Uvijek iznova puni znatiželje i poštovanja pri susretu s publikom, puni zahvalnosti i povjerenja u partnere na sceni, a više od svega zaljubljeni u radost igre na sceni – zapisano je.
Senad Bašić smatra da je riječ o predstavi za koju marketing “ide od uha do uha”, te da ima i fanove koji su je gledali i po deset puta.
On je također istakao da se u 30 godina zajedničkog rada stvorilo veliko prijateljsvo među akterima.
Bašić zaključuje također da je riječ o predstavi koja je “promijenila” dvije države.