Historijski muzej BiH
“Partitura #1 – Deset baleta (oscilacije) jedinstveno umjetničko iskustvo
Thomas Steyaert po čijoj ideji i konceptu je i rađen performans kaže da je rad na performansu bio novo iskustvo za njega
Performans “Partitura #1 – Deset baleta (oscilacije)” priređen je u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine, a radi se o trajnoj performativnoj instalaciji nastaloj u okviru Platforme MESS 60 i u saradnji sa Historijskim muzejom BiH.
Događaj je publici ponudio jedinstveno iskustvo snažnog skulpturalnog i transformativnog karaktera, a u cijelom toku performansa koji je trajao od 14 sati do ponoći, umjetnici i umjetnice izvodili su niz performativnih radnji koje su se događale sasvim slučajno.
– Performans je pružio priliku nama, ali i publici izlaz iz svakodnevice i ulazak u novi i drugačiji svijet. U vremenu kada kultura boluje zbog situacije u kojoj se nalazimo, performans je postao još važniji za nas autore i za publiku – kazao je jedan od autora performansa Daniel Premec.
Thomas Steyaert po čijoj ideji i konceptu je i rađen performans kaže da je rad na performansu bio novo iskustvo za njega jer je koncept koji je imao od ranije morao prilagoditi Covid-19 kontekstu i shvatiti kako privući publiku, a istovremeno ispoštovati sve zdravstvene preporuke.
– Saradnja sa Danielom i svim performerima pružila mi je posebno zadovoljstvo i hvala i njima i publici što smo u ovom veoma specifičnom vremenu imali posebno umjetničko iskustvo – naglasio je.
Direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS Nihad Kreševljaković ranije je naglasio da taj projekat, nastao u okviru Javnog produkcijskog poziva “Platforma MESS 60”, pozorište nakon pandemijskog iskustva čini prostorom intenzivne razmjene, na fonu historije istraživanja scenskog jezika festivala MESS.
U performansu su učestvovali Benjamin Bajramović, Kemil Bektesi, Adna Hasanić, Ermina Kurevija, Snežana Marković, Adis Mehanović, Selma Mehanović, Adna Muslija, Zlatan Školjić, Thomas Steyaert i Siniša Vidović.
Na izradi instalacija uz Steyaerta i Premeca radili su i Kemil Bektesi, Hana Hurem i Adna Muslija, dok je za originalnu muziku komponirao Brecht Ameel.
Kostimografkinja projekta bila je Irma Saje, a organizatori su posebnu zahvalu za realizaciju performansa uputili Adnanu Brankoviću, Redžinaldu Šimeku i Nerminu Hamzagiću, saopćeno je iz MESS-a.