Kultura sjećanja
Ovogodišnji Modul Memorije od 6. aprila do 9. maja, sadržajan i raznovrstan program
Modul Memorije od nastanka njeguje umjetnost kao posebnu vrijednost, a vrijeme u kojem živimo pokazuje koliko nam je važna takva umjetnost, naglasio je Kreševljaković
Ovogodišnje 29. izdanje Modula Memorije, jednog od najstarijih programa posvećenih kulturi sjećanja u ovom dijelu Evrope, najavljeno je za period od 6. aprila do 9. maja, a program predstavljen danas na pres-konferenciji u Sarajevu održanoj u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine.
Organizatori su najavili sadržajan festival naglašavajući da je vizual ovogodišnjeg izdanja ratna fotografija Danila Krstanovića s prikazanom urušenom zgradom Loris na Grbavici u Sarajevu, jednim od simbola strahovitih razaranja stambenih objekata u glavnom gradu Bosne i Hercegovine tokom četvorogodišnje ratne opsade.
Umjetnički direktor Nihad Kreševljaković, pokretač Modula Memorije kao programa izraslog iz rata, naglasio je da kultura sjećanja ne znači samo odnos prema vlastitoj nesreći već i empatiju prema drugim stradalnicima, žrtvama rata i nepravde, veoma aktuelnim nažalost i danas kad svijet obilaze slike nepojmljivih ljudskih patnji u Gazi.
Modul Memorije je jedan od prvih institucionalnih programa što se bavi kulturom sjećanja na ovaj način, izrastao iz rata, rekao je Kreševljaković također i naglasio konstantnu podršku festivalu Ministarstva za boračka pitanja Kantona Sarajevo, odnosno resornog ministra Omera Osmanovića i njegovu iskrenu potporu te prepoznavanje značaja kulture sjećanja.
Modul Memorije od nastanka njeguje umjetnost kao posebnu vrijednost, a vrijeme u kojem živimo pokazuje koliko nam je važna takva umjetnost, naglasio je Kreševljaković.
Ministar Osmanović je također bio učenik pres-konferencije te izrazio zadovoljstvo što Kreševljaković kao pokretač festivala prepoznaje iskrenu podršku. Modul Memorije je ocijenio kao žeđ za pravdom, kategorijom neodvojivom od istine.
Osmanović se sjeća, rekao je, dana kad je srušen ulaz u zgradu Loris, što je prizor na Krstanovićevoj fotografiji, dok danas i iz Gaze dolaze iste slike, sve poveznica za istu kulturu sjećanja.
Modul Memorije, skupa s novoosnovanim Memorijalnim centrom Sarajevo, treba da ima noseću ulogu u sistemskoj kulturi sjećanja i da bude što značajniji projekat u tom smislu, naglasio je Osmanović.
Koordinatorca festivala Hana Bajrović Čardaković najavila je raznovrsne i sadržajne programe ovogodišnjeg Modula Memorije, dok je Nihad Krešavljeković najavio dvije promocije Hanine knjige “Teatar pod opsadom”, jednu u Budimpešti u Mađarskoj, a drugu u Bosni i Hercegovini. Ta knjiga je veoma važan doprinos o umjetnosti tokom opsade, rekao je umjetnički direktor Modula Memorije.
Bajrović Čardaković je najavila da će ovogodišnji festival biti otvoren izložbom fotografija Danila Krstanovića, a za njegovu sliku porušene zgrade Loris rekla da tim plakatom realizatori festivala žele pričati o zlu koje se vrti u krug i umjetnošću izraziti počast i pijetet stradalnicima.