prva predstava
Misija uspostavljene Pozorišne scene Krajine vraćanje i obrazovanje publike
Iza cijele priče stoji tim vrijednih Krajišnika koji su se našli na pola puta između Bihaća i Cazina
Nepostojanje pozorišta i pozorišne produkcije u Unsko-sanskom kantonu iznova pokreće pitanje formiranja takvog jednog projekta koji je, stav je mnogih, u ovom dijelu BiH potreban. Međutim, kako je to iznimno skup poduhvat koji zahtijeva znatna finansijska sredstva, sagovornici Fene ističu da takva priča nije realna. Umjesto toga su pokrenuli “Pozorišnu scenu Krajine”, a predstavom “Pedagogija otpora Branka Ćopića” ona je zvanično i uspostavljena.
Iza cijele priče stoji tim vrijednih Krajišnika koji su se našli na pola puta između Bihaća i Cazina. Centar “OMAHA” i Udruženje “MOGULI” iz Bihaća osnovali su 2021. godine “Pozorišnu scenu Krajine” koja je već u martu 2022. godine pokrenula produkciju prve profesionalne pozorišne predstave.
Inicijativa je došla od predsjednika Centra za kulturu, umjetnost i društvo “OMAHA” Ramiza Huremagića, čovjeka koji je prisutan u poeziji, prozi i pozorišnoj umjetnosti već niz godina i voditeljice Dramskog studija “Mali Princ”, akademske glumice Erne Begatović, koja već osam godina sa uspjehom vodi taj studio.
– Namjera je bila uspostaviti i zadržati aktivno djelovanje pozorišne scene na području Unsko-sanskog kantona sa redovnom godišnjom produkcijom i repertoarom. To podrazumijeva redovnu produkciju, razvoj vlastitih kapaciteta, ulaganje u obrazovanje i usavršavanje djece i mladih kao strateški imperativ te sistemsko, odgovorno, transparentno iznalaženje trajnog rješenja koje će osigurati postojanje pozorišne umjetnosti u Unsko-sanskom kantonu. Također, to bi trebalo uključivati i dugoročnija rješenja za finansiranje scene, njene smještajne i materijalne kapacitete, kao i za povećanje ljudskih kapaciteta, uključujući glumce i ostalo stručno i tehničko osoblje potrebno za pozorišnu produkciju – pojašnjava Huremagić za Fenu.
Dodaje kako je s tim ciljem u sklopu okvirnog projekta “Uspostavljanje pozorišne scene u USK” pripremljen i prvi projekat produkcije pozorišne predstave “Pedagogija otpora Branka Ćopića” u režiji Zlatka Pakovića, čija implementacija je započela početkom marta 2022. godine.
– Ovdje je značajno istaći da je ovo bio prvi projekt autora i reditelja Zlatka Pakovića nakon što mu je dodijeljeno najznačajnije pozorišno priznanje na ovim područjima – Sterijina nagrada za najbolju predstavu i specijalna nagrada za najbolju režiju za 2022. godinu – kaže Huremagić.
Glumačku podjelu ove predstave čine Erna Begatović, akademski glumica iz Bihaća i voditeljica Dramskog studija “Mali Princ”, Mirza Salihović, akademski glumac iz Lukavca, sa bihaćkom adresom te trojica glumaca Narodnog pozorišta Tuzla – Elvis Jahić, Siniša Udovičić i Adnan Omerović.
– Dakle, govorimo o pozorišnoj sceni, predstavi, projektu, jednom proizvodu koji se zove pozorišna predstava, odnosno “Pedagogija otpora Branka Ćopića” s kojom je upostavljena pozorišna scena. Zgrade i uposlenici su nerealna i preskupa priča u današnje vrijeme – ističe za Fenu akademska glumica Erna Begatović.
Dodaje kako se radi o zajedničkom projektu Centra “OMAHA” i Udruženje “MOGULI”, koji su sinergijom snaga napravili pozorišnu scenu Krajine i potpisali je simbolično na mostu preko rijeke Une, koji se nalazi između Bihaća i Cazina.
– Centar “OMAHA” u svemu tome uveliko pomaže, u smislu da su bili nosioci prvog projekta, odnosno Ramiz Huremagić producent i čovjek koji je iznašao finansijska sredstva za realizaciju ovog projekta – navela je ona.
Zbog toga upravo Huremagić, kako je istaknula Begatović, najbolje može govoriti o samom značaju upostavljanja pozorišne scene i najbolje može da objasni koliko je cijela priča važna za Unsko-sanski kanton.
– Na ovaj način, uspostavljanjem pozorišne scene pokazat će se da je pozorišna umjetnost moguća u Bihaću i USK te da ovaj kraj ima publiku koja to zaslužuje i treba. Kroz produkciju pozorišnih predstava utjecat će se na početak kritičkog i konstruktivnog promišljanja kod nositelja funkcija vlasti, ali i kod stanovnika USK-a u smislu osvještavanja potrebe za pozorištem jer, naime, kultura nije luksuz, kultura je nasušna potreba svake civilizirane i uređene sredine. A pozorište je tu jedna od najznačajnijih karika – mišljenja je Huremagić.
Dugoročno gledano, bit će otvorene mogućnosti za ozbiljnija promišljanja o sistematskom pristupu u pronalasku rješenja za djelovanje pozorišne umjetnosti.
– Uspostavljena Pozorišna scena Krajine će moći redovno godišnje da producira određeni broj pozorišnih predstava na području USK-a i za publiku sa područja ovog kantona. Želimo da vratimo publiku, da stvorimo publiku, te da odgajamo i obrazujemo publiku – poručio je Huremagić.