MESSpresso: O predstavama koje su nastajale iz putovanja, života i romana
Na današnjem MESSpressu Internacionalnog teatarskog festivala MESS u Sarajevu razgovarano je o predstavama “Majstor i Margarita” Sarajevskog ratnog teatra (BiH), “Knjiga mojih života” Kamernog teatra 55 (BiH) i “Sloboda je najskuplja kapitalistička riječ” Bitefa (Srbija).
“Sloboda je najskuplja kapitalistička riječ” autorica Maje Pelević i Olge Dimitrijević nastala je tako što su nositeljice ideje i protagonistice napravile istraživačko putovanje u Pjongjang.
Polazna tačka njihovog istraživanja je teza da je nakon pada Berlinskog zida i otopljavanja odnosa SAD-a i Kube, Sjeverna Koreja jedina zaostavština “hladnog rata” te samim time i idealna za sve projekcije stereotipa o “neprijatelju”.
Maja Pelević je rekla da im je bilo važno da predstava govori o manipuliranju informacijama. Također se osvrnula na “egzotičnost” koju Sjeverna Koreja ima za zapadnjake i na aroganciju koju oni gaje prema njoj i stanovništvu te zemlje.
Predstava “Majstor i Margarita” u produkciji SARTR-a i režiji Aleša Kurta na repertoaru je danas u okviru programa “BiH u fokusu” kojim se ujedno daje prilika i gostima Festivala da se upoznaju o bh. teatru.
Glumica Maja Salkić između ostalog je rekla da je MESS ujedno i prilika za susret s drugačijiom publikom od one standardne.
Također u programu “BiH u fokusu” jeste i predstava “Knjiga mojih života” rađena po zbirci autobiografskih eseja Aleksandra Hemona u režiji Sabine Begović – Ćorić.
O iskustvu rada na toj predstavi govorile su rediteljica te dramaturginja Džejna Avdić.
Avdić je istaknula da je veliki potencijal Hemonovih eseja u njihovoj jakoj emociji, koja je zaokružila i vodila čitavu predstavu.
Sabina Begović-Ćorić smatra da je rad na ovom materijalu bio težak, jer se “opirao” da bude predstava, naglasivši da su u toj nakani uspjeli uz maksimalno zalaganje.