Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Kamerni teatar 55

Kultni tekst “Sjećaš li se Dolly Bell” dobija pozorišnu verziju

doli_bel_markica

Čitaćemo ovaj genijalni tekst iz povratka u neko prošlo vrijeme, ljude i zemlju koji više ne postoje, sva ta mjesta našeg djetinjstva više ne postoje

Kultni tekst Abdulaha Sidrana “Sjećaš li se Dolly Bell” koji je svojevremeno ekraniziran, zabilježit će pozorišnu adaptaciju na sceni sarajevskog Kamernog teatra 55 pod palicom rediteljskog maestra iz Srbije Kokana Mladenovića. Probe za predstavu su počele danas, a premijera je najavljena za 15. mart.

“Sjećaš li se Dolly Bell” suptilna je priča iz sarajevske čaršije, koja prati mladića što u njoj odrasta tokom 1960-ih u sjenci dobrog, ali bolešljivog oca, gdje biva privučen svijetom malih kriminalaca. Oni ga angažuju da sakrije mladu prostitutku u koju se mladić zaljubljuje.

Reditelj Kokan Mladenović na današnjoj je konferenciji za medije u Sarajevu naglasio da mu je iznimna čast režirati u Kamernom teatru 55, ali i ozbiljno breme odgovornosti. Najavio je rad sa vrhunskim glumačkim ansamblom, a ujedno i sa nečim što je uvijek opasno – onim što ima kultni status i što se stalno prepričava.

– Vrijeme je da sada ispričamo našu priču za Dolly Bell. Čitaćemo ovaj genijalni tekst iz povratka u neko prošlo vrijeme, ljude i zemlju koji više ne postoje, sva ta mjesta našeg djetinjstva više ne postoje. To neko izgubljeno Sarajevo kroz današnju prizmu, vrijeme koje je devalviralo vrijednosti što više ne postoje – istaknuo je on.

Mladenović dodaje da u predstavi glavni lik Dino treba za kratko vrijeme da spozna dvije stvari – komunizam i ljubav. Također, namjera mu je da se smrt Dininog oca ovdje treba da vidi kao smrt jedne ideologije.

– Pozorište ima svoju autonomiju, svoj sistem znakova i autentičnost. Ako nađemo pravi jezik za ovu priču ostaćemo vjerni svim fanovima “Dolly Bell”, ali ujedno napraviti i neku našu novu priču, autentičnu – podvukao je reditelj.

Autor scenarija Abdulah Sidran smatra da je u kulturi poznato kako svaka generacija ima potrebu da djela svjetske književnosti prevede na svoj jezik i time pokaže svoj odnos, snage i ideje. Stoga, podvukao je, na isti način bi se moglo gledati i na pozorišnu adaptaciju “Sjećaš li se Dolly Bell”.

– Kada se gledaju bosanski filmovi iz tog perioda ne možete vjerovati da su rađeni prije toliko godina, već kao da su jučer snimani. Nepojmljiva je ta životnost koja frca iz njih – ocijenio je Sidran, podsjetivši da je prije nekoliko godina Kokan Mladenović u svojstvu direktora beogradskog “Ateljea 212” uradio i pozorišnu adaptaciju njegovog djela “Otac na službenom putu”.

Radost početkom rada na ovom komadu nije krio direktor Kamernog teatra 55 Emir Hadžihafizbegović, naglasivši da je riječ o genijalnom romanu genijalnog pisca. Posebnu je zahvalu uputio Abdulahu Sidranu što je dao prava Kamernom za scenarij koji, kako je naveo, detektira specifičnost situacije u BiH i tadašnjoj Jugoslaviji.

– Ne mislim da ovim vraćamo neki sistem vrijednosti u Kamerni koji ima jedan od najboljih glumačkih ansambala u Evropi, ali time vraćamo duh u teatar i teatarske kodekse koji su u zadnjih 30-ak godina potpuno nestali – ustvrdio je on.

Mladi glumci Elma Juković i Davor Golubović naglasili su iznimnu čast i privilegiju biti izabran za ovaj projekt, ali ujedno i veliku odgovornost i tremu zbog rada u tako značajnoj predstavi te sa glumačkim i rediteljskim veličinama.

Iznimno brojna glumačka postava, njih čak 12, iznijet će priču “Sjećaš li se Dolly Bell” na scenu Kamernog teatra 55 – Emir Hadžihafizbegović (otac), Gordana Boban (Sena), Mirsad Tuka (Dino 2), Davor Golubović (Dino 1), Elma Juković (Dolly Bell), Saša Petrović (Tetak/Cvikeraš), Tatjana Šojić (Tetka), Muhamed Hadžović (Šintor), Sabit Sejdinović (Kerim/Vlado kliker), Sin Kurt (Midho), Amar Selimović (Rasim top) te Saša Krmpotić (Kiko štaka).

Dramaturgiju potpisuje Vedran Fajković, dok je za kostime i scenografiju zaslužna Adisa Vatreš-Selimović.