Historijski arhiv Sarajevo
Kako su predizborne kampanje izgledale u prošlosti
Podijelili su izbor plakata iz vlastite zbirke korištenih na arhivskoj izložbi originalno nastaloj 2018. godine: “Predizborni plakati između dva Svjetska rata (1918-1941)“.
Predizborna kampanja za opće izbore 2022. godine ulazi u svoju završnu fazu. Dok nas sa svakog ćoška vire lica kandidata, a nekreativni (kako su ih brojni stručnjaci opisali) slogani većini odzvanjaju u ušima – Historijski arhiv Sarajevo je iskoristio zgodan momenat da nas upozna s tim kako su kampanje izgledale u prošlosti.
Vratili su nas u vrijeme kada su plakati, uz predizborne skupove, bili glavno sredstvo komunikacije političkih stranaka sa biračima.
Naime, podijelili su izbor plakata iz vlastite zbirke korištenih na arhivskoj izložbi originalno nastaloj 2018. godine: “Predizborni plakati između dva Svjetska rata (1918-1941)“.
U pitanju su predizborni plakati za parlamentarne izbore u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca i Kraljevini Jugoslaviji 1923., 1931., 1935. i 1938. godine.
Osim hvalospjeva o tadašnjim kandidatima poput isticanja da, primjerice Jevtić “ima vrline šumadijskih seljaka”, nije falilo ni ilustracija, ali ni prigodnih stihova.
Tako u pozivu za glasanje za Mehmeda Spahu stoji sljedeće: “Od straha nam srce zebe, mačak srlja kao slep. Uz bagrem će da zagrebe, nama osta samo – rep”.