Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

u četvrtak, 29. septembra

Izložba “Živo bilo čovjeka” Adnana Dupanovića u Umjetničkoj galeriji BiH

l_498d3e44c08bd50e31ff264e1b8efe3b

Govoreći za Fenu o izložbi Dupanović je kazao da se tematski izložba “Živo bilo čovjeka” bavi relacijom između individua i društvenih kolektiva na globalnom, lokalnom i individualnom nivou

Izložba “Živo bilo čovjeka” Adnana Dupanovića biće otvorena u četvrtak, 29. septembra u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine.

Bojan Krištofić je u pratećem tekstu o izložbi zapisao da je posrijedi misaono bogat, likovno slojevit, izvedbeno do krajnosti izbrušen i osjetilno duboko proživljen umjetnički izraz; koji je na autentičan i beskompromisan način upotrijebio talog što se skupio otkad su se i svijet i susjedstvo našli na svojevrsnoj prekretnici.

Govoreći za Fenu o izložbi Dupanović je kazao da se tematski izložba “Živo bilo čovjeka” bavi relacijom između individua i društvenih kolektiva na globalnom, lokalnom i individualnom nivou.

– Postavka je sačinjena od tri ciklusa (Folklor sazrijevanja, Human Pattern i Imigranti) čije se značenje može višeslojno isčitati ali osnov sadržaja ove cjeline je propitivanje tzv. ljudskosti i civilizacijskih normativa. Serija Imigranti obrađuje problematiku kojoj neposredno svjedočim u rodnom Bihaću, a odnosi se na “migrantsku krizu” koja je globalni problem posebno teško izražen u sjeverozapadnoj BiH. Govorim o izoliranosti jedne populacije sačinjene od ljudi koji su na razne načine u Bihać pristigli sa svih strana svijeta, a koji su taoci i kolateralna šteta svjetskih političkih dešavanja. Dok se u seriji Human Pattern bavim pitanjem statusa Roma kao “vječnih drugih” na osnovu vrlo interesantnog historijskog dokumenta – članka o “Fizičkoj antropologiji Cigana u Bosni i Hercegovini”, objavljenog 1897. u Beču. Način istraživanja i prikazivanja Roma u tom članku, koji više liči na zoologiju nego na antropologiju, danas nam je odbojan, ali nas opet vodi pitanju o dehumanizaciji i humanizaciji ljudskih jedinki i grupa – kazao je Dupanović za Fenu.

On pojašnjava da radovima objedinjenim u naziv Folklor sazrijevanja želii vizualizirati vlastita promišljanja o odnosu individue tj. sebe i kolektiva, kao i na utjecaj istog na formiranje vlastitog identiteta.

– Tako da je “Živo bilo čovjeka” izložba koja se bavi sa “nama” kao socijalnom zajednicom i civilizacijom koja, u jeku hipermedijske ere i tehnološkog razvoja, još uvijek nema izgrađen osjećaj za ljudsku unutrašnjost i ljudskost – ustvrdio je autor izložbe “Živo bilo čovjeka” Adnan Dupanović.

Adnan Dupanović rođen je u Bihaću 1978. godine. Akademiju likovnih umjetnosti Sarajevo završio 2001. godine. Od 2001. do 2006. godine radio je kao profesor stručno teorijske nastave u JU „Umjetnička škola“ Bihać, a od 2006. godine do danas zaposlen je u JU „Gradska galerija“ Bihać. U periodu od 2013. do 2017. godine bio je angažovan kao asistent na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Bihaću. Od 2006. godine učestvuje u organizaciji likovne kolonije „Admir Lješčanin Duga“. Bavi se slikarstvom i grafikom.