15. po redu
Festival duhovne poezije i glazbe “Plivske omahe 2022” počinje u Jajcu
Festival duhovne poezije i glazbe “Plivske omahe – bosanskohercegovačko višeglasje” tokom svog trajanja u Jajcu okuplja najpoznatije pisce, pjesnike, likovne umjetnike, eminentne i poznate osobe iz vjerskog i duhovnog života svih konfesija u BiH, te najpoznatije horove i zborove koji u svom repertoaru gaje i izvode duhovnu muziku
Izložbom kaligrafije Abdulhaka Hadžimejlića i Elvedine Hebib, u Jajcu u subotu počinje Petnaesti festival duhovne poezije i glazbe “Plivske omahe – bosanskohercegovačko višeglasj”, koji će trajati do 15. maja.
Spomenuta manifestacija zasnovana je na ideji poticanja i promoviranja suživota različitih vjerskih i nacionalnih zajednica i kroz kulturološki dijalog, koji kroz duhovnu muziku, folklor, običaje, književne i muzičke večeri, izložbe, promocije književnog stvaralaštva i okrugle stolove, evocira građansku svijest u našem društvu s posebnim naglaskom na upoznavanje mlađih naraštaja s bogatstvom različitosti.
Festival duhovne poezije i glazbe “Plivske omahe – bosanskohercegovačko višeglasje” tokom svog trajanja u Jajcu okuplja najpoznatije pisce, pjesnike, likovne umjetnike, eminentne i poznate osobe iz vjerskog i duhovnog života svih konfesija u BiH, te najpoznatije horove i zborove koji u svom repertoaru gaje i izvode duhovnu muziku.
Dom kulture Jajce ovu značajnu kulturnu manifestaciju organizira u suradnji s vjerskim i kulturnim institucijama iz Jajca uz podršku Općine Jajce i Ministarstva prosvjete, nauke, mladih, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona.
Ono što je potrebno posebno naglasiti je to da je spomenuta manifestacija jedinstvena u Bosni i Hercegovini, te na najadekvatniji način oslikava međureligijsku suradnju, istaknuli su organizatori.
Drevni običaj
Naziv manifestacije je inspirisan narodnom mitologijom i običajima Đurđevdana. Uvečer, uoči Đurđevdana, u većini krajeva Bosne, skupljala se “omaha”, vodena pjena sa slapova ili vodeničkih kola, a ponegdje se voda donosila s izvora.
Djevojke su, također, dan uoči Đurđeva, brale miloduh, kojeg bi navečer stavile u prikupljenu “omahu” i na Đurđev, u zoru, tom vodom prale tijelo i lice. No, kod mladića je postojao običaj da kradu miloduh od djevojaka, odnosno da pokušavaju krasti, jer su djevojke, opet, organizirale svojevrsne straže.