Dakić: Zenica-trilogija propituje potencijal kulturnog i istorijskog naslijeđa
Velika je čast i zadovoljstvo, ali i odgovornost predstavljati paviljon Bosne i Hercegovine na Venecijanskom bijenalu. Nadam se da ću zajedno sa našim timom i institucijom Ars Aevi opravdati ukazano nam povjerenje , rekla je u razgovoru za Fenu Danica Dakić povodom odluke da ona, na prijedlog komesarsko-kustoskog tima u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, predstavlja BiH na 58. Venecijanskom bijenalu.
Kako kaže, naročito ju raduje da je upravo paviljon Bosne i Hercegovine i na koncepcijskom nivou pravi okvir za Zenica-trilogiju, rad koji propituje utopijski potencijal kulturnog i industrijskog naslijeđa grada Zenice iz perioda jugoslovenskog modernizma u poslijeratnom razdoblju.
Dakić ističe da njen projekat postavlja pitanje javnog prostora, njegove pripadnosti i granica, te da je u fazi produkcije i biće premijerno prikazan na Venecijanskom bijenalu.
Govoreći o tome zašto je Zenicu izabrala kao polazište svog rada Danica Dakić kaže da je Zenica, sa željezarom koja je ‘80-ih godina prošlog stoljeća slovila za jednu od najvećih u Evropi, i rudnikom mrkog uglja, simbol perioda industrijskog razvoja i modernizacije u socijalističkoj Jugoslaviji.
– Nakon rata i prelaskom u nekontrolisani kapitalizam, današnju sliku grada čine ekstremno zagađenje, visoka nezaposlenost i rezignacija stanovništva. Istovremeno, ime grada asocira i na “zenicu oka”. Ideja crne tačke čija je uloga da upija svjetlost u centar oka je za mene u ovom kontekstu vrlo inspirativna. Kroz umjetnički proces pokušavam uvezati različite elemente i značenja. Višeslojnost je jedan od preduslova za dug život umjetničkog djela – naglasila je Dakić.
Rad Zenica – trilogija, autorice Danice Dakić, koji će premijerno biti prikazan na Bijenalu, nastaje u suradnji s fotografom Egbertom Trogemannom, producenticom Amrom Bakšić Čamo, kompozitorom Bojanom Vuletićem te protagonistima iz Zenice i Sarajeva.
Organizator projekta je Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi.