Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Dugometražni film "ŽŽŽ"

Baljak: Žilnik je autor koji je uvijek imao pravu temu

zzz (1)

Baljak smatra da je za dobar film najbolji Žilnikov recept, jer on nikad nije čekao velika sredstva, nije čekao budžet

Dugometražni film “ŽŽŽ” (“Žurnal o Želimiru Žilniku”) reditelja Janka Baljaka u srijedu je imao svjetsku premijeru u zvaničnoj selekciji Takmičarskog programa – dokumentarni film 27. Sarajevo Film Festivala.

Film, nastao u produkciji novosadskog ARBOSA, uz podršku Filmskog centra Srbije, sniman je više od tri godine kao “road movie” dokumentarac kroz više od 50 godina dugu filmografiju Želimira Žilnika, ali i kao putovanje kroz istoriju Jugoslavije.

Želimir Žilnik (rođen u Nišu, 1942. godine, živi i radi u Novom Sadu) autor je brojnih igranih i dokumentarnih filmova, jedan od začetnika žanra doku-drama, nagrađivan na domaćim i međunarodnim filmskim festivalima.

U filmu Janka Baljaka kroz priču o Žilniku i njegovom stvaralaštvu također se prati i pronalazak davno cenzurisanog i zabranjenog filma “Sloboda ili strip” koji je prije 50 godina cenzura zaplijenila a koji je nedavno slučajno pronađen.

Govoreći za Fenu o nastanku filma, Baljak je kazao da je ideja bila napraviti dokumentarac kao dijalog dva autora po uzoru na knjigu Trifo: Hičkok, jer u njoj dva autora vode kreativne razgovore.

– Praktično sa Žilnikom i kamerom prolazimo kroz mjesta na kojima je on snimao filmove. Razgovaramo s ljudima koji su u životu i ostavimo tu vrstu svjedočanstva. Film se zove Žurnal i ima tu formu žurnala. Bio mi je problem kako da povežem sve te slike i sva ta putovanja u jednu cjelinu. I onda smo imali tu sreću da Žilnik nađe kopiju filma “Sloboda ili strip” i da taj film bude vezivno tkivo – ustvrdio je on.

Baljak smatra da je za dobar film najbolji Žilnikov recept, jer on nikad nije čekao velika sredstva, nije čekao budžet.

– Shvatio sam da nakon godina skupljanja novca nismo više isti ljudi, više nam se taj film ne snima. A Žilnik nije nikad čekao da događaji prođu. Uvijek je imao pravu temu – podvukao je.

Direktor fotografije u filmu je Jovan Milinov, montažu je uradila Aleksandra Milovanović, muziku autorski potpisuje Predrag Vranešević, dizajn zvuka su radili Baljak i Natalija Strahinić, a supervizor zvuka je Janja Lončar.

sff