Treću godinu zaredom
Arleta Ćehić jedina bh. umjetnica na međunarodnom Salonu Realites Nouvelles
Sve što se do sad dogodilo, zbir je kontinuiteta i diskontinuiteta, a u diskontinuitetu imamo jezgru kontinuiteta
Već treću godinu zaredom Arleta Ćehić jedina je bosanskohercegovačka umjetnica koja izlaže na respektabilnom međunarodnom Salonu Realites Nouvelles, koji se uz podršku francuskog Ministarstva kulture i komunikacija održavao pariškom Parc Floral paviljonu od 19. do 21. oktobra.
Salon Realites Nouvelles zamišljen je kao susret slikarstva, skulpture, crteža i novih medija te kao mjesto razmjene, razmišljanja i konfrontacije ne samo između umjetnika, već i povjesničara umjetnosti, likovnih kritičara, kolekcionara i publike.
Bosanskohercegovačka umjetnica Arleta Ćehić ove godine predstavila se jednim diptihom iz ciklusa “Preko” koji na svojevrstan način reflektira kontemplativni sadržaj njenog istraživanja geometrijskih oblika, prvenstveno kruga i kvadrata.
“Sve što se do sad dogodilo, zbir je kontinuiteta i diskontinuiteta, a u diskontinuitetu imamo jezgru kontinuiteta. Život kao takav nikad ne umire. Smrt kao takva dopušta daljnji život”, kazala je Arleta Ćehić.
Inače, njeni radovi mogu se klasificirati u dvije etape i to ciklusi Totema I i II rađeni u starom željezu koji obuhvaćaju period od 2006. do 2016. godine i ciklus Preko, rađen pretežno u drvetu u periodu od 2016. do 2018. godine.
Realizaciju sudjelovanja umjetnice Arlete Ćehić na ovom događaju dijelom je omogućilo i Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i sporta HNŽ-a, a osim nje iz regije su se predstavili i umjetnici poput Mice Popića iz Srbije, Beti Bricelj iz Slovenije, Milije Belića iz Srbije i četiri umjetnika iz Crne Gore.
Godine 1946. Salon je službeno utemeljen kao sljedbenik Abstraction-Creation od Freda Sidesa, a prvi članovi odbora bili su Jean Arp, Sonia Delaunay i Albert Gleizes. Prva izložba pod imenom Salonu Realites Nouvelles održana je 1939. godine u Galerie Charpentier u organizaciji Roberta Delaunaya, Sonie Delaunay, Nelly van Doesburg i Freda Sidesa.
Poznat po svojoj rigoroznoj selekciji, Salon je poslije Drugog svjetskog rata 1947. godine počeo okupljati umjetnike koji su ostavili značajan trag u suvremenoj povijesti umjetnosti, među kojima su Theo Van Doesburg, Sonia Delaunay, Yaacov Agam, Olivier Debre, Sam Francis, Ellsworth Kelly, Joan Mitchell, Francois Morellet, Aurelie Nemours, Pierre Soulages, Jean Tinguely, Claude Viallat, Victor Vasarely, Vieira de Silva i drugi.