Kasniji početak nastave pozitivno utiče na učenike
Nova meta-analiza što ju je provela grupa američkih znanstvenika koji se bave poremećajima spavanja i sna pokazala je da bi pomicanje početka nastave za samo sat vremena kasnije imalo iznimno pozitivan učinak na zdravlje adolescenata, osobito na njihov san.
Znanstvenici su proučili rezultate 18 ranije provedenih studija objavljene prije travnja 2016., u okviru projekta organiziranog na nacionalnoj razini pod nazivom Svijest o zdravome snu, prenose mediji.
Pomicanje početka školske nastave za samo sat vremena imalo bi brojne pozitivne učinke na zdravlje učenika, pokazuju rezultati objavljeni u časopisu “Journal of Clinical Sleep Medicine”
Pomicanje početka školske nastave rezultiralo bi manjim brojem prometnih nesreća, manjom pospanošću i umorom tinejdžera tijekom dana te manjom razlikom u duljini sna tijekom tjedna i tijekom vikenda. Odgađanje ranog početka nastave ključni je faktor koji bi adolescentima mogao pomoći da spavaju kvalitetnije kako bi mogli rasti i učiti.
Po podacima američke Akademije za medicinu sna, kod adolescenata se melatonin u organizmu počinje otpuštati kasnije nego kod odraslih, odnosno ne otpušta se čak do 23 sata, a riječ je o važnome hormonu koji pomaže pri regulaciji unutarnjeg sata. Ti hormoni ne prestaju kolati krvlju tinejdžera sve do kasnih jutarnjih sati, zbog čega im je teško ustati rano.
Analiza je pokazala i povezanost između kasnijeg početka nastave i rjeđeg kašnjenja učenika na nastavu kao i izostanaka te povezanost s boljim ponašanjem učenika tijekom nastave.
Kada su ocjene posrijedi, pokazalo se da je kasniji dolazak na nastavu kod nekih učenika utjecao na poboljšanje ocjena.