Analiza "The Economista"
Zbog SUV-ova i pick-upova daleko više stradavaju vozači i putnici u manjim autima
Stopa smrtnosti u manjem vozilu je oko sedam puta veća kada se kompakt sudari s velikim pick-upom
Automobili postaju sve veći i veći. Danas postoje kompakti koji imaju iste dimenzije kao nekada limuzine srednje klase. To je cijena koju treba platiti jer su udobniji, bolje opremljeni i sigurniji za svoje putnike. Premda to nije slučaj kada se sudare s drugim, manjim automobilom.
Upravo je to glavni zaključak nedavne analize koju je objavio The Economist: veći i teži automobili bolje štite svoje putnike od manjih, ali su i puno opasniji za putnike lakših. Toliko da uzrokuju sedam puta više smrtnih slučajeve kada se sudare s drugim automobilima u usporedbi s, primjerice, kompaktnim modelima, prenosi HAK Revija.
Kako bi sastavio ovu opsežnu studiju, The Economist je prikupio podatke o milionima nesreća u 14 američkih država u posljednjoj deceniji, od 2013. do 2023. Tačnije, 7,5 miliona nesreća između dva vozila u kojima je učestvovalo više od 15 miliona automobila.
Analizirajući dobijene podatke, zaključak studije je da, što je automobil teži, rizik od smrti putnika u drugim vozilima u slučaju nesreće drastično raste. Stoga, za svaki spašeni život jer ste u pick-upu, dogodi se 12 smrtnih slučajeva u ostalim, manjim automobilima!
Ako govorimo o velikim pick-upovima (koji su blizu tri tone) i putnicima u njima, prosječan broj smrtnih slučajeva u nesrećama je 4,1 na 10.000 nesreća. Puno manji ako ga usporedimo s omjerom auta od 1600 kg (6,6), a o malima koji se kreću oko tone (15,8) da i ne govorimo.
Stopa smrtnosti u manjem vozilu je oko sedam puta veća kada se kompakt sudari s velikim pick-upom. S tim podatkom, studija sugeriše da kada bi vozila u SAD-u bila manje teška, broj smrtnih slučajeva u saobraćaju mogao bi se smanjiti za 12%.