Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

veća šteta nego korist?

Zašto su Mercedes, BMW i VW protiv uvođenja većih carina kineskim proizvođačima automobila?

BMW M4 straga
FOTO: BMW
BMW M4 EVO

Njemačko industrijsko tijelo VDA izjavilo je da carine povećavaju rizik od trgovinskog rata i neće ojačati konkurentnost evropskog automobilskog sektora

Njemački proizvođači automobila oštro su kritikovali nove carine Evropske unije na kineska električna vozila koja se uvoze u Evropu.

Podsjetimo, Evropska komisija je jučer zaprijetila da od 4. jula namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine u rasponu od 17.4 do 38.1 posto umjesto sadašnjih 10 posto, zbog nedopuštenih državnih subvencija kineskim proizvođačima.

U sklopu istrage koju je započela u oktobru prošle godine i koja je još uvijek u toku, Komisija je privremeno zaključila da kineski proizvođači baterijskih električnih vozila (BEV) imaju koristi od neopravdanog subvencioniranja, što može nanijeti ekonomske štete proizvođačima BEV-a u EU.

Međutim iz njemačke autoindustrije stiže negodovanje. 

Mercedes-Benz, BMW i Volkswagen mogli bi se suočiti s kontramjerama kineske vlade koje će uticati na njihovo poslovanje u Kini, koja je ključni centar profita za te kompanije.

BMW: Ovo će naštetiti evropskim kompanijama i interesima

CEO BMW-a Oliver Zipse rekao je da će carine EU naštetiti evropskim kompanijama i evropskim interesima.

“Protekcionizam riskira upadanje u začarani krug. Carine dovode do novih carina, a to dovodi do izolacije umjesto saradnje”, rekao je. 

“Iz perspektive BMW Grupe, protekcionističke mjere, poput uvođenja carina na uvoz, ne doprinose našim uspjesima na međunarodnim tržištima”, rekao je Zipse u izjavi.

CEO Mercedesa Ola Källenius rekao je: “Ne trebamo povećanje prepreka trgovini. Trebamo raditi na uklanjanju trgovinskih barijera u duhu Svjetske trgovinske organizacije.”

VW: Negativni učinci ove odluke nadmašuju bilo kakve potencijalne koristi

Volkswagen je izjavio da carine neće postići cilj EU da ojača konkurentnost evropske automobilske industrije.

“Vrijeme odluke Evropske komisije štetno je za trenutnu slabu potražnju za BEV vozilima u Njemačkoj i Evropi. Negativni učinci ove odluke nadmašuju bilo kakve potencijalne koristi za evropsku, a posebno njemačku automobilsku industriju”, rekao je VW.

Njemačko industrijsko tijelo VDA izjavilo je da carine povećavaju rizik od trgovinskog rata i neće ojačati konkurentnost evropskog automobilskog sektora.

“Potencijalna šteta koja bi mogla proizaći iz carina može biti veća od potencijalnih koristi za evropsku, a posebno njemačku automobilsku industriju”, rekla je predsjednica VDA-a Hildegard Müller u izjavi.