Zašto nastaju ove mrlje na stražnjim staklima automobila?
Vjetrobranska stakla uglavnom nemaju ove tragove zbog različitih procesa proizvodnje. Laminirano staklo se koristi za vjetrobranska stakla, gdje je sloj polivinila umetnut između dva sloja stakla
Na stražnjim staklima vozila često možemo vidjeti mrlje, koje su posebno vidljive kad nosimo polarizirajuće leće. Na engleskom se nazivaju quench marks i nemamo neki ozbiljan prevod za ovaj izraz, osim “tragovi gašenja”. Ove mrlje rezultat su loma svjetlosti kroz stražnje staklo, ali važna je i struktura materijala, odnosno stakla. Većina vozila koristi kaljeno staklo na stražnjim prozorima. Tokom proizvodnog procesa prozori se zagrijavaju na više od 1000 stepeni, a zatim kale kako bi se ojačala stakla, piše HAK Revija.
Proizvođač stakala Pilkington North America navodi da mlaznice za brzo hlađenje, koje se koriste tokom procesa proizvodnje, ne hlade prozore ravnomjerno. Neravnomjerno hlađenje uzrokuje nejednaku skupljanje i gustoću na površini, što rezultira i neravnomjernom refleksijom svjetla. Ovi “tragovi gašenja” potpuno su normalni.
Zbog toga proizvođači automobila s vremena na vrijeme moraju izdavati servisne biltene. Još 2021. General Motors objavio je: Neki kupci mogu primijetiti mrlje na stražnjim i bočnim prozorima kada je vozilo izloženo direktnoj sunčevoj svjetlosti. Kad nosite polarizirane/sunčane naočale, mrlje mogu biti uočljivije. Mrlje su rezultat procesa proizvodnje i predstavljaju “tragove gašenja” u staklu. Tragovi kaljenja su neželjena nuspojava procesa kaljenja.
Vjetrobranska stakla uglavnom nemaju ove tragove zbog različitih procesa proizvodnje. Laminirano staklo se koristi za vjetrobranska stakla, gdje je sloj polivinila umetnut između dva sloja stakla.