sve radi profita
YouTube uvodi promjenu u vezi reklama. Mnogima se neće svidjeti
YouTube je u srijedu najavio uvođenje dužih oglasa jer su primijetili da se 70 posto sadržaja u YouTube Selectu gleda na televizijama, a ako se produži vrijeme oglasa oglašivači imaju više vremena za kvalitetnije prezentirati proizvod ili uslugu
YouTube zamjenjuje dvije reklame od 15 sekundi, koje trenutno prikazuje tokom gledanja sadržaja, s reklamom od 30 sekundi koja se neće moći preskočiti.
Jedini način na koji će se gledanje reklama moći izbjeći je plaćanje premium pretplate koja stoji 120 dolara godišnje, prenosi Daily Mail.
Samo za TV prijemnike
Ova promjena vezana je uz gledanje sadržaja na TV prijemnicima, dok će na mobilnim uređajima sve ostati kao i do sad.
Službeni datum uvođenja promjene nije poznat, no zna se da će korisnicima usluga biti dostupna preko YouTube Selecta koji omogućuje ciljano pojavljivanje reklama na kanalima koji su u prvih 5 posto najpopularnijeg i najgledanijeg sadržaja.
YouTube je u srijedu najavio uvođenje dužih oglasa jer su primijetili da se 70 posto sadržaja u YouTube Selectu gleda na televizijama, a ako se produži vrijeme oglasa oglašivači imaju više vremena za kvalitetnije prezentirati proizvod ili uslugu.
Umjesto dva, jedan oglas
“Ovaj se format uklapa u ono što gledatelji očekuju i doživljavaju na velikom platnu. Umjesto dva oglasa od 15 sekundi, prikazivat će se jedan od 30 sekundi”, napisao je YouTube u objavi.
Nisu otkrili detalje o promjenama, osim te da će se u budućnosti reklame moći pauzirati da bi gledatelji saznali više o proizvodima ili uslugama za koje je najavljeno da će biti vrlo vizuelne i interaktivne.
Takva najava sugerira da bi u cijeli proces mogli biti uključeni QR kodovi, značajka koju je Hulu dodao svojim oglasima 2019. godine.
Žele natjerati korisnike da deaktiviraju blokatore oglasa
Od svojih skromnih početaka 2005. godine, YouTube je napravio dramatičan pomak. Zadržao je svoje temelje kao platforma za dijeljenje videozapisa, a 2017. pokušao je osvojiti tržište uslugom streaming televizije pod nazivom YouTubeTV koja je također u potpunom vlasništvu Googlea.
“Gledatelji sve više i više gledaju YouTube na najvećem ekranu u svojem domu. Gledatelji, osobito oni mlađi, ne rade razliku između sadržaja koji gledaju. Kad upale televiziju, žele sve što vole na jednom mjestu – od svojih omiljenih YouTubera, preko hit filmova do nogometa. Sve to mogu pronaći na YouTubeu”, rekao je izvršni direktor YouTubea Neal Mohan tijekom YouTube Brandcasta u New Yorku.
Nastavljaju testirati
Uz najavljenu promjenu, YouTube testira načine kako da korisnici deaktiviraju blokatore oglasa i uplate premium pretplatu koja stoji 119.99 dolara za godinu dana korištenja. Da je eksperiment u tijeku primijetili su i korisnici Reddita koji su pokrenuli raspravu o tome da određene videozapise ne mogu gledati ako ne isključe blokator oglasa.
Prema Statisti, prihodi YouTubea od oglašavanja iznosili su 29.24 milijarde dolara u 2022. godini, dok su isti pet godina ranije iznosili tek 8.15 milijardi.