Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

zakazan za ponedjeljak

Volkswagen se sprema za veliki štrajk, prodaju tvornicu

volkswagen
Foto: Pixabay

Sindikalni lideri obećali su da će voditi ogorčenu i intenzivnu borbu protiv takvih rezova. Pregovori o kolektivnom ugovoru između VW-a i sindikata IG Metall trenutno su u toku, ali je do sada bilo malo dogovora

Sindikat IG Metall pozvao je na velike štrajkove radnika u svim fabrikama Volkswagena u Njemačkoj od ponedjeljka dok se radnici kompanije bore protiv mogućih otpuštanja i smanjenja plata.

Njemački automobilski gigant zahtijevao je sveobuhvatno smanjenje plata za radnike i prijetio je zatvaranjem pogona i masovnim otpuštanjima kao dio velikog programa smanjenja troškova kako bi poboljšao slabe finansijske rezultate.

Kompanija se priprema za štrajk

Glasnogovornik Volkswagena rekao je da se kompanija priprema za mogući štrajk.

– Želimo što je više moguće smanjiti utjecaj štrajka upozorenja na naše kupce, naše partnere i naša industrijska postrojenja – rekao je glasnogovornik kompanije.

– Zbog toga je kompanija već unaprijed preduzela konkretne mjere kako bi osigurala hitne zalihe – dodao je.

Ogorčena i intenzivna borba

Sindikalni lideri obećali su da će voditi ogorčenu i intenzivnu borbu protiv takvih rezova. Pregovori o kolektivnom ugovoru između VW-a i sindikata IG Metall trenutno su u toku, ali je do sada bilo malo dogovora.

Volkswagen prodaje tvornicu

Iako je najavio zatvaranje tvornica u Njemačkoj, prva koje će se riješiti je u Kini.

Nakon godina pritiska Volkswagen će, izgleda, konačno podleći i prodati tvornicu u regiji Xinjiang. Njemački proizvođač je potvrdio da prodaje tvornicu i dva testna poligona. Radi se o pogonima otvorenim u saradnji s koncernom SAIC, s kojim su se povezivale glasine o kršenju ljudskih prava. To se posebno odnosi na Ujgure, turkijsku etničku grupu koja živi u toj regiji.

Međutim, Volkswagen je također najavio da proširuje partnerstvo s kineskom kompanijom te obećao da će predstaviti 18 novih modela do 2030. i produžiti njihov ugovor do 2040. Prva dva nova automobila, oba električna, stižu već 2026.

Postrojenje je imalo kapacitet za proizvodnju 50.000 jedinica godišnje, ali nije proizvelo nijedan automobil od 2019. Volkswagen je demantirao izvještaje da je zadržao tvornicu otvorenom zbog uvjeta postavljenog iz Pekinga da nastavi proizvodnju širom Kine. U srijedu je rečeno da je odluka o prodaji tvornice donesena iz ekonomskih razloga, saznaje Reuters.

Najavili otkaze

Podsjetimo, ranije ove sedmice izvršni direktor marke VW Thomas Schäfer otkrio je da ne vidi kako bi kompanija mogla postići svoje ciljeve bez zatvaranja barem jedne tvornice u Njemačkoj. No, moguće je zatvaranje i više pogona, a strahuje se da bi to moglo dovesti i do otkaza više hiljada radnika. Razlog za ovakve poteze je sve jača i povoljnija konkurencija električnih automobila iz Kine, koja je unijela nesigurnost u cijelu automobilsku industriju.

Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, zabilježio je pad prodaje od 4% u ovoj godini u usporedbi s prethodnom. Situacija s profitom je još ozbiljnija – dobit je u trećem tromjesečju ove godine pala za čak 42% u odnosu na isti period lani. Prvi put u historiji kompanija razmatra mogućnost zatvaranja svojih proizvodnih pogona u Njemačkoj.

“Njemačke proizvodne lokacije za nas su izuzetno važne, i borit ćemo se za svako radno mjesto. Međutim, preduvjet za to je smanjenje troškova u svim segmentima poslovanja kako bismo postali konkurentniji i fleksibilniji u pogledu cijena,” izjavio je izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume.

300.000 ljudi radi u deset Volkswagenovih tvornica

Trenutno oko 300.000 ljudi radi u deset Volkswagenovih tvornica širom Njemačke. No, planovi o zatvaranju najmanje tri pogona i ukidanju desetaka hiljada radnih mjesta već su uznemirili zaposlenike. Kompanija je dodatno zatražila od svojih radnika smanjenje plaća za 10 posto.

“Ovo su vrlo drastični rezovi koji unose strah među zaposlenike. Pitanje je kako ćemo prehraniti svoje porodice i šta nas dalje čeka. Ove odluke imaju široke posljedice, ne samo za naše porodice nego i za cijelu regiju, pa i Njemačku u cjelini,” rekla je Britta John, zaposlenica Volkswagena u sektoru sigurnosti informacija od 1997. godine.