između Danske i Njemačke
U Evropi počinje izgradnja najvećeg podmorskog tunela na svijetu
Dijelovi tunela zahtijevaju količinu čelika koja odgovara količini potrebnoj za izgradnju pedesetak Eiffelovih tornjeva
Počela je izgradnja najvećeg podmorskog tunela, koji će povezati Dansku s Njemačkom od 2029. godine.
Takozvani tunel Fehmarnbelt bit će dugačak 18 kilometara i za 130 km će skratiti putovanje između te dvije države. Prolaz će se sastojati od dijelova tunela koji će biti potopljeni u Baltičko more, odnosno neće biti bušenja ispod morskog dna.
Veza između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland bit će najduži kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu. Ova dva otoka sada spaja trajket ili obilazna cesta.
Kada tunel bude gotov, putovanje vozom od Kopenhagena do Hamburga trajat će dva i po sata, umjesto dosadašnja četiri i po sata. Prolazak tunela će trajati 7 minuta vozom i 10 minuta automobilom. Za njegou izgradnju je potrebno oko 3.000 ljudi. Budžet je oko 7 milijardi eura.
Pripremi radovi počeli su 2020. godine na danskoj strani te 2021. godine na njemačkoj strani. Nedavno je počelo jaružanje rova. Sama izgradnja tunela započet će ove godine. Dijelovi tunela zahtijevaju količinu čelika koja odgovara količini potrebnoj za izgradnju pedesetak Eiffelovih tornjeva, piše Travel+Leisure.
Tunel bi trebao biti završen 2029. godine.