bloomberg
Tesla s dva modela prodavaniji od cijele game Audija, BMW je i dalje neprikosnoven
Pitanje je može li Tesla ugroziti BMW i Mercedes. Model Y upravo je obnovljen, a očekuje se i dolazak novog ulaznog modela
Tesla s dva najprodavanija modela ima bolju prodaju od cjelokupne game Audija.
Usprkos zastoju u elektrifikaciji, Tesla snažno grabi prema postolju. Tu se prije svega misli na status najprodavanije premium marke, koji trenutno drži drugi njemački brend.
Tokom prošle godine Tesla je imao prodaju od 1.79 miliona automobila, čime je zabilježio pad od 1.1 posto. Istovremeno, Audi je imao pad od 12 posto i dosegnuo prodaju od 1.67 miliona primjeraka, doznaje Bloomberg.
Tek dubljom analizom može se vidjeti koliko je Teslin uspjeh doista velik. Prije svega jer je Tesla ovoliku proizvodnju postigao s tek pet modela, od čega su dva modela (3 i Y) činila glavninu prodaje s 1.704.093 prodana primjerka. A što je još bolje, i ovakva proizvodnja dvaju modela bila je uspješnija od sveukupne Audijeve game.
A ta gama uključuje benzinske modele, hibride i električno pogonjene modele, i to u gotovo svim segmentima. Također, tu su sportske S i RS inačice, kao i brojne karoserijske izvedbe. Klasičnu ponudu tako čine A1 Sportback/Allstreet, A3 Sportback/Sedan, A5 Sedan/Avant, A6 Sedan/Avant, A7 Sportback, A8, Q2, Q3/Q3 Sportback, Q5/Q5 Sportback, Q7, i Q8.
U ponudi električnih modela tu su Q4 E-Tron/Q4 E-Tron Sportback, A6 Sportback E-Tron/A6 Avant E-Tron, Q6 E-Tron/Q6 E-Tron Sportback, Q8 E-Tron/Q8 E-Tron Sportback i E-Tron GT. Na sve sad dodajte posebne modele za određena tržišta, pogotovo Kinu, u kojoj Audi nudi još nekoliko modela.
Tesla vs. Audi
Krenimo redom. Tesla je 2017. godine proizveo oko 100.000 automobila, a već 2020. doseže pola miliona primjeraka. Godinu poslije prodaja je udvostručena, a maksimalnih 1.81 milion proizvedenih automobila dosegnuo je 2023.
Audi je iste godine već imao prodaju od 1.9 miliona primjeraka. Prodaja 2020. godine pada na 1.7 miliona i nastavlja padati sve do 2023. godine, kad se Audi vraća na 1.9 miliona prodanih automobila.
Kao osnovni uzroci pada prodaje izdvajaju se pad interesa za njemačke brendove u Kini te pad prodaje u Njemačkoj i Americi.
Gdje su Mercedes i BMW?
Mercedes je trenutno na nivou od 1.983.400 prodanih primjeraka, s padom od 3 posto, dok je prvoplasirani BMW u prošloj godini uspio na tržište plasirati 2.200.177 automobila ostvarivši pad od 2.3 posto.
Rekordna prodaja BMW-ovih M modela
Pitanje je može li ih Tesla sve ugroziti. Model Y upravo je obnovljen, a očekuje se i dolazak novog ulaznog modela. Uspjeh Tesle najviše će ovisiti o dostupnosti, odnosno samim cijenama, na koje itekako utječu subvencije.
Bez bonusa Tesla nije toliko konkurentan, barem dok elektrifikacija snažnije ne uđe u svakodnevni život Evropljana i Amerikanaca. U Kini se, pak, njemačke marke još nisu predale. Stvaraju se nova partnerstva i marke, pa tako Audi u sklopu novog (istoimenog) branda najavljuje čak tri nova modela.