Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"TOP GEAR"

Stiže Red Bullov hiperauto koji će se moći voziti na običnoj cesti

RB17
FOTO: Screenshot
RB17

S više od 1200 KS na raspolaganju, RB17 je oko sekundu brži na Silverstoneu od F1 automobila

Postoji nekoliko problema s Red Bullom RB17 – košta 6.5 miliona dolara, rasprodan je i ne može se voziti na javnim cestama. Međutim, 50 kupaca koji su imali novca i brzo kupili automobil moći će riješiti potonji problem. Zahvaljujući Lanzanteu, stroj s Cosworth motorom dobit će verziju za cestovnu upotrebu, piše Top Gear.

Britanska kompanija koja je napravila cestovnu verziju McLarena P1 GTR dat će RB17 i registarske tablice.

Cestovna verzija RB17 neće biti jeftina

Glasnogovornik je za časopis Top Gear rekao da su budući vlasnici Red Bullovog hiperauta već izrazili interes za dodatnu naknadu kako bi mogli koristiti automobil s motorom u sredini izvan trkaće staze. Kao što možete zamisliti, prilagođavanje automobilskih propisa za cestovnu upotrebu neće biti jeftino. Koštat će čak 650.000 dolara, što je oko 10 posto od originalne cijene automobila.

Znajući modus operandi Lanzantea, stručnjaci će dati sve od sebe kako bi cestovno-pravni RB17 bio što bliži originalu. S obzirom na ludu aerodinamiku i nisku prirodu Red Bullovog hiperauta, neće biti lako pretvoriti ovog trkaćeg monstruma u vozilo za cestu.

Važno je napomenuti da P1 GTR nije jedini trkaći automobil koji je kompanija pretvorila za cestovnu upotrebu. Jedan od pet Pagani Zonda Revolucion jedinica dobio je isti tretman i sudjelovao je na prošlogodišnjem Goodwood Festivalu brzine.

Automobil s preko 1200 KS

RB17 koji će smjeti na cestu vjerovatno će dobiti nešto na težini u odnosu na impresivno niskih 900 kg u trkaćoj verziji.

Red Bullov hiperauto nije samo lakši od Mazde MX-5 Miata ND, već je i gotovo sedam puta snažniji. S više od 1200 KS na raspolaganju, ovaj najnoviji automobil za bogataše je oko sekundu brži na Silverstoneu od F1 automobila – barem prema nedavnim simulacijskim testiranjima.

rb17 prednja strana
FOTO: Screenshot
RB17

Aerodinamika će vjerovatno biti negativno pogođena dodatkom bočnih retrovizora, pa nemojte očekivati da će cestovna verzija generirati 1700 kg potiska koliko je obećano za standardni RB17. Morat ćemo pričekati i vidjeti hoće li biti ikakvih promjena na tom veličanstvenom V-10 motoru.

Juri do 350 km/h

U osnovnom obliku, atmosferski 4.5-litreni motor šalje 1000 KS na stražnje točkove i vrti se do 15.000 okretaja u minuti. Ostalih 200 KS dolazi iz električnog motora ugrađenog u mjenjač od karbonskih vlakana. Mjenjač nema stepen za vožnju unazad jer se to rješava putem električnog motora. S kombiniranom snagom, Adrian Neweyev aerodinamični trkaći automobil s motorom u sredini postiže maksimalnu brzinu od 350 km/h.

Proći će neko vrijeme prije nego što vidimo prvi Red Bull RB17 modificiran od Lanzantea, jer proizvodnja standardnog hiperauta neće početi prije kraja 2025. Proces prilagodbe vjerovatno će trajati mjesecima.

U slučaju Porschea 935 koji će smjeti na cestu, prikazanog na prošlosedmičnom Goodwood Festivalu brzine, Lanzanteu je trebalo oko 18 mjeseci razvoja za konverziju dva automobila za cestovnu upotrebu.