Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Savjet struke

Šta ako pri velikoj brzini iz šeste naglo prebacite u drugu?

Foto: Pixabay

Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stepen prenosa.

Učestalim ponavljanjem nekvalitetne promjene brzina moguće je oštetiti sinkroni prsten stepena prenosa na kojem se ova radnja često događa, piše Revija HAK.

Greške vozača

Mjenjač se može pokvariti iz brojnih razloga, a nekoliko ih je povezano s greškama u upotrebi ili vozačevim greškama. HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morav komentirao je za HAK Reviju kako sami možemo skratiti radni vijek mjenjača. Ne pritisnemo li dovoljno snažno kvačilo pri mijenjanju brzina, može doći do zvuka koji podsjeća na struganje.

“Ako vam se to dogodilo prvi put, vjerovatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinkroni prsten stepena prenosa na kojem se ova radnja često događa.

Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stepen prenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promjene stepena prijenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prijenosniku.

Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prijenosnika prilikom promijene stepena prenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke”, kaže.

Veliki rizici

Svako taktiziranje i čekanje može samo povećati problem.

“Može doći do prisutnosti metalnih strugotina u mjenjačkom ulju koje nastaju neredovnim habanjima prilikom promjene stepena prenosa. Ostaci metalnih strugotina štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača te gubitak pogona vozila”, dodaje.

Šta se može dogoditi ako pri velikoj brzini vozila prebacimo mjenjač iz, na primjer, 6. stepena prenosa u 2. stepen prenosa? “Otvorena je mogućnost izlaska iz maksimalno određenog broja okretaja motora, što, naravno, može biti štetno za mehaniku motora do nivoa većih mehaničkih oštećenja motora”, kaže.