Maranello
Prvi električni Ferrari koštat će minimum pola miliona eura
Konkurentski Lamborghini planira početi prodavati svoj prvi model električnog vozila 2028. godine
Prvi električni Ferrari koštat će najmanje pola miliona eura, rekao je izvor upoznat s tim za Reuters, dok se luksuzni italijanski proizvođač priprema za otvaranje tvornice koja će proizvoditi taj model.
Italijanski brend, poznat po svojim glasnim benzinskim motorima, rekao je da će lansirati električni model krajem sljedeće godine, a planirana cijena pokazuje njegovo povjerenje da su ultrabogati vozači spremni za to, čak i dok masovni rivali snižavaju cijene električnih vozila usred slabe potražnje.
Ferrari nije odgovorio na zahtjev za komentar o cijeni svog prvog električnog vozila, ni o svojoj novoj tvornici koja će biti predstavljena u Maranellu, na sjeveru Italije.
Izvor napominje da je otvaranje nove tvornice hrabar potez za Ferrari koji je lani isporučio manje od 14.000 auta jer će time povećati proizvodni kapacitet na oko 20.000 auta.
Novi laboratorij za istraživanje baterija
Ferrari je također otkrio novi laboratorij za istraživanje litij-ionskih baterijskih ćelija dok se priprema za proizvodnju prvog električnog vozila. Postrojenje, koje vode znanstvenici sa Sveučilišta u Bologni, posebno će se fokusirati na analizu čvrstih stanja, brzo punjenje, termalno punjenje te sigurnost i performanse ćelija, rekao je Ferrari.
Nova tvornica u Maranellu Ferrariju će omogućiti dodatnu liniju za montažu vozila i proizvodit će benzinske i hibridne automobile kao i novo električno vozilo, plus komponente za hibride i električna vozila. Bit će potpuno operativna za tri do četiri mjeseca, rekao je izvor.
Razvija se i drugi model električnog Ferrarija
Također je u razvoju drugi model električnog vozila, rekao je izvor, dodajući da je proces u ranoj fazi, i da tvrtka možda neće željeti povećati ukupnu proizvodnju na 20.000 vozila godišnje, barem ne u kratkom roku.
Ferrarijev šef rekao je dioničarima u travnju da će “najmodernija tvornica osigurati fleksibilnost i tehnički kapacitet veći od njihovih potreba u godinama koje dolaze.”
Svako povećanje proizvodnje došlo bi s povećanjem broja modela, jer bi Ferrari ostao pri svojoj politici zadržavanja proizvodnje za bilo koji model unutar određenih granica, koliko god uspješan bio, rekao je izvor.
Šef Lamborghinija: Važnije je imati pravi proizvod, ne biti prvi
Konkurentski Lamborghini planira početi prodavati svoj prvi model električnog vozila 2028. godine. Njegov šef, Stephan Winkelmann, rekao je za Reuters da je važnije imati pravi proizvod nego biti prvi.
Analitičar Mediobance Andrea Balloni rekao je da očekuje da će novi Ferrarijev električni automobil imati visoku cijenu kako bi se sačuvale marže, nadoknađujući razvoj nove potpuno električne tehnologije i veći broj dijelova nabavljenih izvana.
“Očekujem da će novi električni automobil biti nišni model, koji će činiti nešto više od 10 posto godišnje prodaje”, rekao je Balloni, dodajući da osnovni Ferrarijev klijent još uvijek preferira benzinske modele.