Jasno poređenje
Prodaja u Njemačkoj posrće: Električni automobili su ‘jednostavno preskupi’
U obzir je uzeo cijene, odnosno popuste koje prodavači novih vozila oglašavaju na internetu
Prodaja električnih automobila u Njemačkoj posrće prvenstveno zato što su skupi, i općenito – uz neke iznimke – puno skuplji od svojih benzinskih rođaka, rekao je stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöfer u novoj studiji tržišta, prenosi Njemačka novinska agencija (dpa).
Očiti razlozi
Uz to, trgovci nude niži rabat za ionako skupe e-automobile nego za benzince, pa su razlozi promjene udjela očiti.
Dudenhöfer je za istraživanje uporedio cijene, s popustima, 20 najprodavanijih modela električnih automobila i njihovih benzinskih modela.
U obzir je uzeo cijene, odnosno popuste koje prodavači novih vozila oglašavaju na internetu, prenio je Fenix magazin.
Prosječna cijena e-automobila je 45.040 eura, a popust je 12,9 posto, tako da su kupci nove električne automobile u prosjeku platili 39.236 eura.
Uporedni benzinski modeli koštaju u prosjeku 38.228 eura, prije popusta od 15 posto. S rabatom prosjek pada na 32.355 eura, dakle gotovo 7000 manje od električne braće.
Zanimljivo je da njemački premium proizvođači automobila, posebno BMW, drže malu razliku u cijeni između električnih i benzinskih modela, istaknuo je Dudenhöfer.
Prodavači povoljnijih automobila, primjerice Opela, rezoniraju drugačije.
Tako je, primjerice, električna Corsa bila 13.633 eura, odnosno 79 posto skuplja od benzinske. Drugi Opelov model, Mokka, u e-varijanti bio je skuplji za 9411 eura ili 35 posto. Slično je i u ponudi Peugeota, Nissana i kineskih proizvođača.
Preskupi za prosječne potrošače
S takvim cijenama “električni automobili ostaju preskupi za prosječnog potrošača”.
Tako su Opel i Peugeot u prvih sedam mjeseci 2024. prodali samo jedan električni automobil na svakih 19 benzinskih automobila u Njemačkoj. Udio e-automobila u prodaji od početka godine do kraja jula iznosio je 12,2 posto.
Zanimljivo je da BMW e-automobili imaju udio od 16,7 posto u prodaji, a slično je i s Mercedesom.
Dudenhöfer to pripisuje relativno maloj cjenovnoj razlici između električnih i benzinskih modela.
Primjerice, BMW X1 je na električni pogon skuplji samo 2260 eura ili šest posto.
Inače, prodaja e-automobila je pala od početka godine s istekom državnih subvencija građanima i kompanijama pri kupovini ovih vozila, prenio je Fenix magazin.