zvanični podaci
Prodaja električnih automobila u Evropi u velikom padu
Prodaja hibrida bilježi rast od 12.6 posto, čime je udio hibrida na tržištu skočio s 24.4 na 29.9 posto
Broj novoregistriranih vozila u Evropi bilježi pad, a posebno je izražen u domeni električnih vozila.
U martu je zabilježena prodaja od 1.031.875 novih automobila, što je pad od 5.2 posto u odnosu na mart prošle godine, podaci su ACEA. Radi se o iznenađenju jer je u Evropi prodaja u januaru i februaru imala uzlaznu putanju.
Drastični pad interesa
Uzrok ovakvom padu treba tražiti u drastičnom padu interesa za električnim vozilima. Naime, u istom razdoblju je prodano tek 134.397 električnih vozila što je pad od čak 11.3 posto u odnosu na isti mjesec lani. Time je udio električnih vozila na tržištu u martu pao s 13.9 na 13 posto. I to u vrijeme kad je ponuda električnih modela najveća u istoriji.
A ako se pitate što su kupili nesuđeni vlasnici električnih automobila, odgovor nije teško naći. Naime, prodaja hibrida bilježi rast od 12.6 posto, čime je udio hibrida na tržištu skočio s 24.4 na 29.9 posto. Pritom valja imati na umu kako je prodaja plug-in hibrida u padu od 6.5 posto.
Pad prodaje bilježe i konvencionalno pogonjeni automobili. Tako je prodaja benzinaca pala za 10.2 posto, dok je potražnja za dizelašima pala za čak 18.5 posto. Kad se sve zbroji udio benzinaca na tržištu je 35.4 posto, dok je udio dizelaša 12.4 posto.
U Njemačkoj prodaja raste, ali ne električnih
U Njemačkoj je u prvom kvartalu ove godine prodano 694.785 novih automobila, što je rast od 4.2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Međutim, prodaja električnih automobila je u istom razdoblju pala za čak 14.1 posto, s 94.736 na 81.337 primjeraka. Direktna je to posljedica ukidanja subvencija za kupnju električnih automobila.