Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Ne nasjedajte

Pet trikova kojima se mogu služiti prodavci polovnih automobila

polovna vozila
Foto: Fena/ Ilustracija

Kupovina polovnih automobila uvijek je mač sa dvije oštrice, te je bitno prije same kupovine dobro se raspitati, a nije na odmet ni da znate neke od ovih trikova kojim se mogu služiti prodavci polovnih vozila

Kupovina polovnih automobila je često uzbudljiv proces, ali je važno biti oprezan jer prevaranti vrebaju i koriste različite tehnike da namame potencijalnu žrtvu, piše N1 Hrvatska.

Plaćanje unaprijed

Prevaranti reklamiraju automobile koji izgledaju kao jeftino. Zatim ubjeđuju potencijalnog kupca da je automobil na udaljenoj lokaciji i traže da se novac unaprijed prenese. Takođe se često pretvaraju da postoje drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osjećaj hitnosti. Nakon što se novac prebaci, oni ga povlače, brišu oglas i potpuno nestaju.

Lažna web stranica dilera automobila

Prevaranti kreiraju lažne web stranice dilera automobila na kojima prikazuju veoma atraktivne ponude. Često su ove web stranice veoma slične poznatim lancima ili brendovima auto kuća i koriste skoro identične veze.

Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju navodnog prodavca, od njih se često traži da plate unaprijed i izgube novac. Kupci uvijek treba da obrate veliku pažnju na bilo koju web lokaciju na kojoj polažu novac, a ako ponuda izgleda previše dobro da bi bila istinita, vjerovatno nije istinita.

Skrivanje činjenice da je auto iz uvoza

Ponekad prodavci izbjegavaju da pominju istoriju automobila u stranim zemljama. Čak i ako je automobil uvezen prije pet ili osam godina, ovo je i dalje važan podatak koji može biti presudan u donošenju odluke.

Uvoz automobila je relativno lak i jeftin, zbog čega mnogi automobili kupljeni u jednoj zemlji završavaju u drugoj. Međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometraža se može manipulisati i neka šteta se može sakriti.

Prevare sa vraćajem kilometraže

Vraćanje kilometraže praktikuju prevaranti koji žele vještački da povećaju vrijednost automobila za prodaju. Na starijim automobilima kilometraža se može vratiti mehanički, dok se na novim vozilima to može uraditi pomoću dijagnostičkih uređaja.

Prevara sa brojačem kilometara čini da je automobil prešao manje kilometara nego što zapravo jeste, što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i vrijednim mnogo manje od cijene koju su platili za njega.

Lažni izvještaj o istoriji vozila

Neki prodavci sa lošim namjerama falsifikuju izvještaje i istoriju vozila kako bi dokazali kupcima da automobil koji prodaju nema nedostataka. Kada se izvještaji o istoriji štampaju, a ne generišu na licu mjesta, neki ključni događaji mogu biti izbrisani. Zato klijenti treba da sami generišu izveštaj o istoriji kako bi izbjegli prevaru.