Šta znače
Pet neobičnih znakova na slovenskim cestama
Na putevima našu pažnju privlače neobične oznake, koje nisu česte i nalaze se samo na pojedinim mjestima
Vozeći se slovenskim cestama možemo primijetiti dosta neobičnih i rijetkih saobraćajnih znakova, piše N1.
Kada vozimo značajan dio našeg zapažanja usmjeren je na znakove sa strane puta i na putu.
Većinu vremena vozimo pored oznaka s ograničenjem brzine, znakova koji označavaju mjesta ili upozorenja da se približavamo pješačkom prijelazu.
Ali na putevima našu pažnju privlače i neobične oznake, koje nisu česte i nalaze se samo na pojedinim mjestima.
Kraće linije koje liče na trouglove
Jedna od njih je na regionalnom putu Podpeč–Rakitna, gdje su centralnoj kontinuiranoj liniji u krivini dodane kraće linije koje liče na trouglove. Njihova svrha je unapređenje bezbjednosti saobraćaja motociklista i svih ostalih učesnika u saobraćaju, a Direkcija za infrastrukturu (DRSI) ih je realizovala u sklopu pilot projekta za motocikliste. Izvučeni su na osnovu pozitivnih iskustava u inostranstvu.
Za sada su na 15 krivina ucrtane posebne podne oznake, a na njih upozorava i znak sa strane puta.
Različiti stubovi u krivinama
Također, novi žuto-bijeli stubovi su prvobitno bili namijenjeni motociklistima, ali su korisni i drugim vozačima.
Svrha bijelih stubova je poboljšati navođenje kroz neprohodne krivine u dugim i S-krivinama, odnosno krivinama gdje vozač ne može unaprijed procijeniti tok puta i kao rezultat toga mogu se desiti iznenađenja – cilj je pilot projekta u saradnji sa Mašinskim fakultetom Univerziteta u Ljubljani, objasnili su iz Uprave za infrastrukturu.
Znak koji stoji samo na jednom mjestu u Sloveniji
U Sloveniji postoji samo jedna zelena tabla sa šahovnicom. Nalazi se na priobalnoj magistrali između Kozine i Črnog Kala, a namijenjena je za teretna vozila. Znak označava rampu na kojoj se vozači kamiona mogu zaustaviti u slučaju kvara kočnice.
Plavi reflektori na bijelim stupovima
U posljednjih nekoliko godina, ko putuje kroz Sloveniju, može se vidjeti i bijele klinove sa strane puta, koji imaju plave reflektore sa strane. Oni su namijenjeni odvraćanju životinja od prelaska ceste. Plavi reflektori prelamaju svjetlost farova vozila i na taj način stvaraju neku vrstu svjetlosne ograde koju životinje rijetko prelaze.
Plavi reflektori počeli su da se postavljaju 2016. godine i od tada je, prema podacima Direkcije za infrastrukturu, smanjen broj naleta na kopitare.
Zelena boja na sredini puta
Na samo 16 cesta u Sloveniji može se vidjeti obojeno zeleno polje na sredini puta. To je slučaj, na primjer, u selu Potoki, gdje je dio puta nedavno ofarban zelenom bojom.
Direkcija za infrastrukturu odlučila se na ovakav potez kako bi povećala sigurnost pješaka koji se kreću kolovozom bez trotoara.
Normalne saobraćajnice su široke oko osam metara, a novom implementacijom zelenog pojasa na sredini dvije saobraćajne trake širina je smanjena na nešto manje od šest metara.
Ovakvi saobraćajni aranžmani sa optičkim sužavanjem kolovoza se u Sloveniji koriste već duže vrijeme. Mjeru je usvojila Direkcija za infrastrukturu iz primjera dobre prakse pojedinih članica EU.