Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Može li Dacia Sandrider osvojiti reli Dakar 2025. godine?

Dacia Sandrider
FOTO: Dacia
Dacia Sandrider

Zanimljivo, Sandrider ima i niz novih značajki – primjerice, antiinfracrvene pigmente u boji kako bi se smanjilo zagrijavanje i njegov učinak na vozilo

Dacia je već krenula s pripremama za osvajanje relija Dakar 2025. godine. Nakon što je nedavno objavila ime vozača, sada je predstavila i vozilo: Sandrider.

Razvijen u suradnji s glasovitim britanskim stručnjacima za autosport Prodrive, ali u dizajnerskom smislu proizvod vlastitog studija, Dacia Sandrider je kreacija u stilu buggyja s pogonom na sva četiri kotača.

Na reliju će nastupiti u vrhunskoj kategoriji strojeva za rally raid, Ultimate T1+. Ima kutijasti izgled koji je jasno inspiriran izgledom Manifesta, dramatičnog konceptnog automobila koji je debitirao na sajmu automobila u Parizu 2022.

Novi automobil će voziti peterostruki pobjednik Dakra Nasser al-Attiyah i deveterostruki svjetski prvak u reliju Sebastien Loeb, koji još uvijek traži svoju prvu pobjedu na Dakru, ali donosi veliko iskustvo nakon rada s Prodriveom na projektu Hunter. Pobjednica Dakar klase Cristina Gutierrez Herrero bit će za volanom trećeg Sandridera.

Dacia Sandrider
FOTO: Dacia
Dacia Sandrider

Cjevasta konstrukcija i ploče od ugljičnih vlakana nalaze se na novom automobilu, pa iz Dacije tvrde da je sva suvišna karoserija uklonjena kako bi se smanjila težina. Automobil koristi ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima kako bi se lakše nosio s neravnim terenom tipičnim za reli utrke.

Poput koncepta Manifesta, fokus je na jednostavnosti sa samo jednim prednjim svjetlom za maglu i potpuno ogoljenom unutrašnjosti. Također, nema praktički nikakvih prevjesa sprijeda i straga, tako da bi Sandrider trebao moći svladati i najstrmije uspone.

Zanimljivo, Sandrider ima i niz novih značajki – primjerice, antiinfracrvene pigmente u boji kako bi se smanjilo zagrijavanje i njegov učinak na vozilo.

Dacia Sandrider
FOTO: Dacia
Dacia Sandrider

Sandriderovi rezervni kotači nisu pokriveni kako bi im se lakše pristupilo prilikom mijenjanja uboda, a unutrašnjost ima magnetske držače koji su dizajnirani za sigurno držanje alata na mjestu dok skakuću kroz pustinju.

Sandrider koristi 3.0-litreni twin-turbo V6 motor, koji proizvodi 355 KS i 539 Nm okretnog momenta, a koristit će održivo sintetičko gorivo koje isporučuje Dakrov partner Aramco.

Automobil će biti podvrgnut razvojnom testiranju tijekom ove godine, prije predloženog debija na Rallye du Maroc u listopadu. Nakon prvog pokušaja na Dakru početkom 2025. godine uslijedit će puna kampanja na Svjetskom prvenstvu u rally-raidu.